خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر : 8385
Share

راه‌اندازی خانه تخصصی سفال خوزستان

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از راه‌اندازی خانه تخصصی سفال خوزستان خبر داد.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از راه‌اندازی خانه تخصصی سفال خوزستان خبر داد.
امیرعباس کاویانی  اظهار کرد: تلاش‌های زیادی برای رونق بخشیدن به رشته سفال در خوزستان انجام شده است و در این زمینه قرار است خانه سفال خوزستان در اهواز راه‌اندازی شود.
وی با اشاره به مکان راه‌اندازی این خانه تخصصی گفت: این مرکز تخصصی قرار است در خانه ماپار راه‌اندازی شود و مقدمات کار برای این مهم فراهم شده است.
معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به نحوه فعالیت این مرکز تخصصی گفت: در این مرکز قرار است سه کارگاه به صورت ورک‌شاپ راه‌اندازی شود و علاقه‌مندان می‌توانند آموزش‌های مورد نیاز را در این مرکز فرابگیرند.
کاویانی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این زمینه تاکید کرد: در این مرکز واحد طراحی به صورت مجزا در نظر گرفته شده است تا خلاقیت در طراحی‌های سفال در نظر گرفته شده و نیاز بازار در تولیدات مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: در این مرکز کوره‌های متعددی نصب خواهد شد تا هنرجویان بتوانند به سادگی سفال‌های ساخته شده خود را در این کوره‌ها بپزند و از این نظر هیچ محدودیتی وجود ندارد.
معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تاکید کرد: هدف از راه‌اندازی این مرکز اتصال حلقه تولید و بازار است و می‌کوشیم تا این رمز هرچه سریع‌تر در اهواز راه‌اندازی و فعالیت کند.
وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا در زمینه تولیدات سفال در کشور گام‌های بلندی برداریم و خانه سفال خوزستان باید به برندی ملی تبدیل شود تا بتوان محصولات این بازار را به سایر استان‌های کشور ارسال کرده و تولیدکنندگان در این عرصه با انتفاع مالی همراه باشند


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.