خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر : 46082
Share

لزوم راه‌اندازی مراکز جوار دانشگاهی فنی و حرفه‌ای در خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بر لزوم راه‌ندازی مراکز جوار دانشگاهی فنی و حرفه‌ای در دانشگاه‌های استان تاکید کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بر لزوم راه‌ندازی مراکز جوار دانشگاهی فنی و حرفه‌ای در دانشگاه‌های استان تاکید کرد.
شهرام ملایی‌ هزاروندی امروز (۲ اردیبهشت‌ماه) در کارگروه توسعه مهارت استان خوزستان اظهار کرد: مطمئنا اگر بخواهیم رشد تولید داشته باشیم، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از کوتاه‌ترین مسیرها و مهمترین راه است. در سال گذشته، نیروی کار مورد نیاز پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد در استان خوزستان را احصا کردیم و برنامه‌ریزی انجام شد.
وی ادامه داد: ۱۹ گروه هدف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای هستند که شامل دانشجویان، دانش‌آموزان، سربازان وظیفه، کارجویان روستایی و عشایری، معتادان بهبود یافته، زنان سرپرست خانوار، شاغلان بنگاه های اقتصادی و... هستند و این موضوع نشان‌دهنده این است که مهارت آموزی در تمام بخش‌ها اهمیت دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: ۴۵ درصد افرادی که در خوزستان دوره‌های مهارتی را می‌گذرانند یا دانشجو و یا فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند.
ملایی‌ هزاروندی گفت: ایجاد مراکز جوار دانشگاهی از دستور کارهای این جلسه است. این آمادگی وجود دارد که با مشارکت دانشگاه ها این مراکز راه‌اندازی  شوند، هر چند برخی دانشگاه‌ها در این زمینه پیشرو بوده‌اند و اقدامات بسیار خوبی انجام دادند.
وی گفت: برخی از دوره‌های مهارت‌آموزی طولانی مدت هستند و برای حمایت از دانشجویان، این دوره‌ها کوتاه‌تر و به دوره‌های ۳۰ ساعته معادل یک واحد درسی تبدیل شده‌اند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.