خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳
کد خبر : 5728
Share

افتتاح كارخانه‌ جدید شكر علی‌رغم تعطیلی قند اهواز با نیم‌قرن سابقه

بعد از ظهر روز سه شنبه پنجم دی ماه، محمود احمدی‌نژاد در سفر به اهواز کارخانه ۱۰۰ هزار تنی شکر و ۱۷۵ هزار تنی تصفیه شکر شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا را افتتاح کرد.

 

 

 افتتاح این کارخانه عظیم صنعتی در شرایطی رخ داد که تعدادی از کارگران کارخانه قند اهواز در اعتراض به تعطیلی کارخانه و عدم دریافت مطالبات ۲۲ ماه خود و همچنین بی‌توجه‌ای مسئولان کشوری و استانی نسبت به اعتراضات مكرر کارگران در مسیری که رئیس دولت و همراهانش به قصد افتتاح یك کارخانه جدید در حال عبور بودند تجمع کرده وخواستار توجه رئیس دولت به كارخانه‌های بحران‌زده شدند.

هوشنگ طاهری، عضو شورای اسلامی کار کارخانه قند و تصفیه شکر در این باره به ایلنا گفت: جمعی از کارگر این کارخانه که بیش از ۲۲ ماه است که به سبب بلاتکلیفی کارخانه و تعطیلی خط تولید، حقوق نگرفته‌اند روز سه شنبه در اعتراض به بی‌توجه‌ای مسئولان نسبت مشکلاتشان به امید عبور رئیس دولت و هیئت همراه از مقابل کارخانه، در مقابل درب ورودی کارخانه قند و شکر اهواز تجمع كردند.

او افزود: یکی دیگر از دغدغه‌های این کارگران، عدم پرداخت حق بیمه‌ و تمدید نشدن دفترچه‌های درمانی‌شان است.

به گفته این فعال کارگری، ۳۰ نفر از کارگران متقاضی بازنشستگی این واحد تولیدی که در آستانه بازنشسته شدن هستند نیز به جهت اینکه لیست بیمه‌ای معوقه و جاری این کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است در این خصوص دچار مشکل شده‌اند.

طاهری ادامه داد: مالکیت این کارخانه در گذشته بر عهده بانک ملی و ملت بوده که با افزایش مشکلات، این واحد تولیدی با تصویب هیات دولت به وزارت صنایع جهت راه اندازی مجدد واگذار شد.

نماینده کارگران قند و تصفیه شکر اهواز ادامه داد: با این وجود این کارخانه به جهت مشکلات مدیریتی و مهم‌تر از آن واردات بی‌رویه قند و شکر و همچنین بی‌توجهی مسئولان استانی تعطیل شده است و ۶ نفر از اعضای هیئت مدیره آن به دلیل بلاتکلیفی کارخانه و اینکه از جانب دولت حمایت نمی‌شوند به طور دسته جمعی استعفاء داده‌اند.

او با اشاره به اینکه تا کنون کارگران این کارخانه چندین بار جهت دریافت مطالبات قانونی خود دست به تجمع زده‌اند، اظهار داشت: با اینکه تجمع و اعتراضاتی در خصوص حل مسائل صنفی‌مان انجام داده‌ایم متاسفانه تاکنون با بی‌توجه‌ای مسئولان مواجه شده‌ایم.

افتتاح كارخانه‌های جدید با وجود تعطیلی كارخانه‌های قدیمی

در همین زمینه محمد هاشم نجاتی، یكی از مدیران كارفرمایی كارخانه قند اهواز به ایلنا گفت: افتتاح كارخانه‌ای جدید با وجود بی‌توجه‌ای مسئولان به کارگرانی که ۲۲ ماه حقوق نگرفته‌اند، ظلم مظاعفی در حق آنان است.

او اضافه کرد: تاكنون بودجه‌ای كه از سوی دولت برای صیانت از واحد‌های بحران زا در اختیار استانداری قرار گرفته به واحدهایی همانند قند اهواز تعلق نگرفته است.

این مسئول همچنین در زمینه تجمع کارگران قند اهواز در روز افتتاح کارخانه کشت صنعت دهخدا گفت: کارگران مخالف افتتاح طرحهای جدید نیستند بلکه به گفته آنان چطور با وجود کارخانه‌ای که (قند اهواز) با نیم قرن سابقه با بی‌توجهی مسئولان تعطیل می‌شود و ماه‌ها کارگران آن بلاتکلیفند، طرح جدیدی را افتتاح می‌کنند.

او اضافه کرد: بعد از گذشت چهار سال از اجرای مصوبه هیئت دولت در خصوص راه اندازی مجدد کارخانه قند اهواز متاسفانه تا به امروز با بی‌مهری مسئولان اقدامی در این خصوص صورت نگرفته ست.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.