خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر : 33263
Share
همایون یوسفی:

در خوزستان آب مازاد نداریم، کمبود آب داریم

نماینده اهواز با انتقاد از اجرای تونل بهشت‌آباد گفت: ‌اجرای این تونل پذیرفته‌شدنی نیست؛ این طرح فاقد ارزیابی زیست محیطی است و باید ترتیبی اتخاذ شود تا توقف کامل طرح تونل بهشت‌آباد به صورت رسمی اعلام شود.همایون یوسفی در نشست

نماینده اهواز با انتقاد از اجرای تونل بهشت‌آباد گفت: ‌اجرای این تونل پذیرفته‌شدنی نیست؛ این طرح فاقد ارزیابی زیست محیطی است و باید ترتیبی اتخاذ شود تا توقف کامل طرح تونل بهشت‌آباد به صورت رسمی اعلام شود.
همایون یوسفی در نشست مشترک رییس سازمان محیط زیست با نمایندگان و مدیران استان با بیان این‌که گرد و غبار و کمبود آب از مهم‌ترین مشکلات محیط زیست خوزستان هستند، عنوان کرد:‌ گرد و غبار در استان خوزستان پدیده‌ای نوظهور است و تا پیش از دهه هشتاد در استان وجود نداشت. 90 درصد وقوع پدیده گرد و غبار کشور در خوزستان وجود دارد و خوزستان تنها استان غربی است که دارای کانون‌های داخلی است.
وی افزود:‌ در شش سال اخیر سالانه 70 روز گرد و غبار در استان خوزستان وجود داشته است؛ در خوزستان کانون‌های داخلی بسیاری وجود دارد که وسعت آنها 345 هزار هکتار است. در سال 94 تصمیم گرفته شد که 47 هکتار از این کانون‌ها و با اعتبار 114 میلیارد تومان کنترل شود ولی تنها 11 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد و میزان کمتری از این مساحت در نظر گرفته شده، کنترل شد.
نماینده اهواز عنوان کرد:‌ اجرای کمربند سبز، بارور کردن ابرها، اصلاح الگوی کشت استان، تامین تجهیزات و ادوات و تامین اعتبار برای آبیاری از جمله مواردی است که می‌تواند در مقابله با پدیده ریزگردها موثر باشد.
یوسفی با بیان این‌که به عنوان نماینده مردم خوزستان اعلام می‌کنیم که با انتقال آب کارون مخالف هستیم، عنوان کرد: ‌آورد رودخانه کارون 20 میلیارد مترمکعب است ولی اکنون این میزان در کارون بزرگ تنها 13 میلیارد مترمکعب است و این از نیاز استان خوزستان نیز کمتر است.
وی با تاکید بر نیاز خوزستان به آب ادامه داد: در خوزستان آب مازاد نداریم بلکه کمبود آب وجود دارد.
نماینده اهواز عنوان کرد: ‌انتقال آب از سرشاخه‌ها، کیفیت آب کشاورزی و آب شرب را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر هزینه‌های طرح‌های انتقال آب به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد. در طرح‌های انتقال آب مشکل اصلی این است که نیاز مقصد حداکثری و با نگاه به توسعه آینده انجام شده ولی هیچ نگاهی به خوزستان و آینده آن نشده است.
یوسفی ادامه داد:‌ همچنین در طرح انتقال آب، نیاز آب شرب حدود یک و نیم برابر اعلام شده است. ملاحظات زیست محیطی و تغییرات اقلیمی در طرح انتقال آب دیده نمی‌شود و نگاه‌های سیاسی در آن موج می‌زند. این در حالی است که اجرای طرح انتقال آب، تولید برق آبی استان خوزستان را کاهش می‌دهد و این برای امنیت تمام کشور مشکل ایجاد می‌کند.
وی با انتقاد از اجرای تونل بهشت‌آباد عنوان کرد: ‌اجرای تونل بهشت‌آباد پذیرفته‌شدنی نیست؛ طبق نامه سازمان بازرسی و همچنین مدیرکل ارزیابی زیست محیطی و نامه معاون سازمان محیط زیست، این طرح فاقد ارزیابی زیست محیطی است و باید ترتیبی اتخاذ شود تا توقف کامل طرح تونل بهشت‌آباد به صورت رسمی اعلام شود و آرامش به مردم خوزستان و چهارمحال و بختیاری بازگردد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.