خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد خبر : 32698
Share
سخنگوی وزارت کشور :

رئیس جمهور در عزل استاندار سابق دخالتی نداشت/ ناهماهنگی با دولت عامل برکناری مقتدایی شد

سخنگوی وزارت کشور گفت: در سطح ملی بسیاری از معاونان رئیس جمهور از مقتدایی گله‌مند بودند و رئیس جمهور به کسی دستور عزل نداد و مقتدایی بر اساس درخواست بازنشستگی عزل شد.

سخنگوی وزارت کشور گفت: در سطح ملی بسیاری از معاونان رئیس جمهور از مقتدایی گله‌مند بودند و رئیس جمهور به کسی دستور عزل نداد و مقتدایی بر اساس درخواست بازنشستگی عزل شد.
حسینعلی امیری در آئین تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید خوزستان، اظهار کرد: عبدالحسن مقتدایی در طول دوره‌ای که سکانداری استانداری استان را به عهده گرفته بود، پرتلاش عمل کرد.
وی در پاسخ به صحبت‌های مقتدایی مبنی بر اینکه دولت بدون دادن فرصت به من و حتی قبل از رسیدن زمان بازنشستگی‌ام با تصمیم خود مرا غافلگیر کرد، توضیح داد: برخی از نظرات مقتدایی در مورد دولت بر اساس داوری‌های ایشان از دولت است.
سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه مقتدایی به دستور رئیس جمهور اخراج نشد و این موضوع هیچ‌گونه صحتی ندارد، تصریح کرد: در سطح ملی بسیاری از معاونان رئیس جمهور از مقتدایی گله‌مند بودند و رئیس جمهور به کسی دستور عزل نداد و مقتدایی بر اساس درخواست بازنشستگی عزل شد.
امیری گفت: در آذرماه سال گذشته و زمانی که مقتدایی 11 خانم را به عنوان بخشدار معرفی کرد تا حدودی در وزارت کشور ناهماهنگی به‌وجود آمد.
وی با اشاره به تغییر 20 فرماندار در یک دوره زمانی کوتاه مدت توسط مقتدایی بیان کرد: این فرمانداران از وزیر کشور ابلاغ گرفته بوند و مقتدایی نباید ابلاغیه‌ها را لغو می‌کرد.
امیری تأکید کرد: برخی از معاونان مقتدایی نیز معتقد بودند که در حال حاضر استان  به تغییر فرمانداران خود نیاز ندارد و مقتدایی نباید این تصمیمات را می‌گرفت.
وی با بیان اینکه استان خوزستان یک استان ویژه به لحاظ استراتژیکی است، اظهار کرد: اکنون با توجه به اوضاعی که در عراق، یمن و سوریه وجود دارد بیش از هر زمان دیگری نه تنها استان بلکه کل کشور نیاز به هماهنگی و وحدت و همدلی دارد.
سخنگوی وزارت کشور تأکید کرد: آنچه را سبب پیوستگی و ارتقای ملی می‌شود، همان سرمایه اجتماعی است و استان خوزستان با تکیه بر قشر فرهیخته و علماء معظم و منابع مالی بالا می‌تواند زمینه این سرمایه‌های اجتماعی را فراهم کند.
وی خطاب به استاندار جدید از او درخواست کرد: با توجه به حضور اقوام و زبان‌های مختلف در استان از تمام ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی به نحو احسن استفاده کند به گونه‌ای که هیچ قومیتی احساس تبعیض نکند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.