خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر : 32658
Share

خلیلی : 15 مرداد، مهلت شرکت در جشنواره مشارکت ملی گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: مهلت برای شرکت در جشنواره ملی گردشگری 15 مرداد 95 است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: مهلت برای شرکت در جشنواره ملی گردشگری 15 مرداد 95 است.
محمدعلی خلیلی اظهار کرد: سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد گردشگری حلال، ظرفیت ایرانی تا تاریخ 15 مرداد 95 پذیرای آثار علاقه‌مندان است.
وی افزود: آداب، سنن، آیین‌ها و رسوم از دیرباز از عوامل اتحاد و به هم پیوستگی جوامع و اقوام بوده‌اند. امروزه این موارد به شکل رویدادها و جشنواره‌ها، زیبایی و شکوه خود را به خوبی به نمایش می‌گذارند.
خلیلی عنوان کرد: جشنواره مشارکت ملی گردشگری یکی از رویدادهای مهم است که تاکنون تجربه 2 دوره موفق برگزاری را داشته است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به اهمیت این جشنواره در توسعه گردشگری و بهبود فرهنگ سفر افزود: این رویداد بعد از دو دوره موفق برگزاری در سال جاری نیز فعالیت خود را از 15 اردیبهشت آغاز و تا 15 مرداد از طریق وب‌سایت www.irantourismfestival3.com پذیرای آثار علاقهمندان است.
خلیلی با بیان این که علاقه‌مندان می‌توانند در چهار حوزه عکس، فیلم، ایده و سفرنامه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند اظهار داشت: این آثار می‌توانند در موضوعات مختلفی از جمله مهمان‌نوازی، خوراک ایرانی، پذیرایی، آداب و سنن، تنوع فرهنگی، پوشش سنتی، اقامت، صنایع دستی، گردشگری سلامت و بقاع متبرکه باشد.
وی نقاط مختلف خوزستان را دارای قابلیت‌های فراوانی برای انتخاب سوژه‌های مرتبط با جشنواره دانست و بیان کرد: خون‌گرمی و مهمان‌نوازی اقوام ساکن در کهن دیار خوزستان  که زبان‌زد خاص و عام است در کنار تنوع غذایی و آداب پذیرایی خاص خطه جنوب و سایر مصادیق جذاب خرده فرهنگ‌های ریشه‌دار در استان می‌تواند سوژه‌ای جذاب برای علاقه‌مندان به ارسال اثر در چهار حوزه جشنواره باشد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین با اشاره به این که آثار دریافتی در نیمه دوم مرداد ماه داوری می‌شوند افزود: همزمان با اختتامیه جشنواره در تاریخ 19 شهریور 95 آثار به نمایش درمی‌آیند و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.