خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۹:۳۶
کد خبر : 32247
Share

افخمی : اخلاق و منش پهلوانی کمرنگ شده است

رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای خوزستان گفت: هدف اصلی ما ترویج فرهنگ ورزش پهلوانی است چیزی که در جامعه کنونی ورزش ما اخلاق و منش پهلوانی کمرنگ شده است.

رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای خوزستان گفت: هدف اصلی ما ترویج فرهنگ ورزش پهلوانی است چیزی که در جامعه کنونی ورزش ما اخلاق و منش پهلوانی کمرنگ شده است.
احسان الله افخمی بر ترویج فرهنگ پهلوانی بین جوانان تاکید کرد و گفت: سال گذشته با وجود ظرفیت های محدودی که در این رشته وجود داشت با برگزاری 9 رقابت استانی و 9 رقابت کشوری عملکرد خوبی را داشتیم اما در سال جاری باتوجه به ورزشکاران مستعدی که در سطح استان شناسایی کرده ایم باید میزان برگزاری رقابت های استانی و کشوری را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: باتوجه به استقبال خوب ورزشکاران بخصوص جوانان از این رشته باستانی با فدراسیون مکاتباتی را در زمینه برگزاری دورهای تخصصی داوری و مرشدی انجام داده و امید است بتوانیم هرچه زودتر این دوره ها را در جهت ارتقای سطح این رشته در استان برگزار کنیم.
رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زوخانه ای خوزستان بیان کرد: در زمان حاضر تعداد زورخانه های فعال درسطح استان بسیار کمتر از ظرفیت های موجود است که با رایزنی هایی که تاکنون صورت گرفته قرار است بر تعداد زورخانه های استان بیافزاییم اما در این زمینه اداره ورزش و جوانان استان آنگونه که انتظار می رود همکاری لازم را با هیات استان ندارد.
وی ادامه داد: پادگان شهید درویش یکی از ارگان های نظامی است که باتوجه به ظرفیت های خوبی که در خود دارد و استقبال خوب جوانان از این رشته در زمینه راه اندازی یک زورخانه در مرکز استان تمایل خوبی از خود نشان داده و قرار است که با همکاری با هیات استان این زورخانه به زودی در محل این پادگان راه اندازی شود.
افخمی تصریح کرد: رشته پهلوانی و زورخانه ای از جمله ورزشهایی است که به دور از هرگونه حاشیه فعالیت کرده و در جهت ترویج فرهنگ و روحیه پهلوانی گام بر می دارد ولی متاسفانه متولیان ورزش خوزستان اولویت خود را رشته هایی نظیر فوتبال قرار داده اند که در برخی موارد حرکت های غیراخلاقی صورت گرفته در آن تبعات سنگینی را برای ورزش استان به دنبال داشته است.
رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زوخانه ای خوزستان گفت: زورخانه پوریای ولی در اهواز با تلاش های صورت گرفته از خطر تخریب رها شد و در زمان حاضر به همت دوستداران این رشته در حال تکمیل است و امید است با راه اندازی این زورخانه بخش عمده ای از جوانان که به دلیل مشکلات بعد مسافت نمی توانند در زورخانه حیدر کرار حاضر شوند بازهم فعالیت خود را در این رشته ادامه دهند.
وی بیان کرد: باتوجه به استعدادهای خوبی که در برخی از مناطق مرکز استان وجود دارد سعی داریم با همکاری سازمان آب و برق استان یک مجموعه ورزشی چند منظوره در محل جاده ساحلی اهواز دایر کنیم تا جوانان بی شماری که در طول هفته در این منطقه گردهم جمع می شوند بتوانند از نزدیک شاهد فعالیت ورزشکاران این رشته و سایر رشته ها قرار گیرند و این اقدام بی شک می تواند در جهت کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد.
افخمی ادامه داد: در سال های گذشته به دلیل کمبود فضای استاندارد و تجهیزات لازم نتوانستیم آنگونه که انتظار می رفت میزبان شایسته ای برای برگزاری مسابقات کشوری باشیم و در این زمینه نیاز است که اداره ورزش و جوانان استان نگاه خود را نسبت به این رشته تغییر داده و توجه بیشتری به این رشته داشته باشد.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایش های خود بر ترویج روحیه پهلوانی در بین ورزشکاران تاکید کرده اما تاکنون عزم جدی را در استان خوزستان در این راستا شاهد نبوده ایم که امید است با تغییر نگرش اداره ورزش و جوانان استان و سایر دستگاه ها بخصوص شهرداری ها بتوانیم جوانان را با این رشته های باستانی بیشتر آشنا کنیم.
رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زوخانه ای خوزستان گفت: در زمان حاضر در شهرستان های دزفول و شوشتر ورزشکاران مستعدی در این رشته فعالیت می کنند اما متاسفانه در سالن های تمرینی خود از حداقل امکانات نیز برخوردار نیستند که نیاز است در این زمینه نیز توجه ویژه ای صورت گیرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.