خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
کد خبر : 32207
Share

شاچری:لزوم برخورد با تصرفات غیر قانونی در اراضی کشاورزی خوزستان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خواستار برخورد با تصرفات غیر قانونی در اراضی کشاورزی شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خواستار برخورد با تصرفات غیر قانونی در اراضی کشاورزی شد.
عبدالکاظم شاچری در گفت و گو با خبرنگار فارس در اهواز ،اظهار کرد: افتتاح و راه اندازی سامانه 131 حفاظت از اراضی کشاورزی، همچنین تقویت گشت‌های ویژه کنترل حفظ کاربری اراضی کشاورزی را بهترین و مهم‌ترین رویداد امور اراضی جهاد کشاورزی خوزستان در سال 94 برشمرد.
وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر حجم وسیعی از اراضی زراعی و باغی و خاک حاصلخیز کشاورزی در معرض تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت و سازهای بی رویه، تصرفات غیرقانونی و زمین خواری قرار گرفته است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان خاطرنشان کرد: موضوع تصرف در اراضی کشاورزی تامین امنیت غذایی مردم، سلامت جامعه و منابع پایه را با تهدیدهایی جدی مواجه کرده است تا جایی که مقام معظم رهبری درباره ضرورت جلوگیری از تخریب زمین‌های کشاورزی و برخورد با زمین‌خواران هشدار داده و از این مسئله به‌عنوان یک وظیفه مهم حاکمیتی یاد کرده‌اند.
وی با بیان اینکه طبق قانون، مسؤولیت صیانت از اراضی زراعی و باغی بر عهده مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی است تاکید کرد: این مهم حاصل نمی‌شود مگر اینکه تمام مردم جامعه در این مسؤولیت خطیر با امور اراضی جهاد کشاورزی همکاری کنند و ارتباط سازنده‌ای با سازمان جهاد کشاورزی داشته باشند.
شاچری گفت: به منظور تسریع و تسهیل در ارتباطات مردمی و وصول گزارش‌های تلفنی ویژه جهت حفاظت اراضی کشاورزی و مبارزه با تغییر کاربری های غیرمجاز اراضی کشاورزی و بهره‌گیری از توان مشارکتی مردم برای پیشگیری از تخلفات تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، در سالی که گذشت، سامانه مرکز فرماندهی و کنترل ( سامانه 131 ) در این مدیریت راه اندازی شد.
وی هدف از راه‌اندازی این سامانه را برخورد با تصرفات غیرقانونی و استفاده‌های غیرمجاز از اراضی زراعی و باغی برشمرد.
شاجری از عموم مردم استان درخواست کرد:  اطلاعات و اخبار مربوط به ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی را از طریق این سامانه که در مدیریت امور اراضی خوزستان مستقر و آماده دریافت اطلاعات مردمی است را اطلاع رسانی کنند تا در اولین فرصت نسبت به پیگیری موضوع اقدام شود.
وی عنوان کرد: افزایش ضریب پوشش حفاظتی اراضی کشاورزی، راه اندازی گشت‌های حفظ اراضی، راه‌اندازی سامانه ارتباطات مردمی حفاظت اراضی کشاورزی(131)، توقف اقدام به تغییر کاربری‌های جدید، برخورد با با تخلفات تغییر کاربری، افزایش برخورد پیشگیرانه با تخلفات و توقف ساخت و سازهای غیرمجاز، افزایش اطلاعات مردم بویژه روستاییان و کشاورزان درباره قوانین حفظ اراضی کشاورزی و ممنوعیت ساخت و سازهای بدون مجوز و افزایش نظارت بر اراضی واگذار شده ملی را از جمله دستاوردهای مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی خوزستان در سال گذشته است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.