خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
کد خبر : 31703
Share

سیدنژاد :تعیین تکلیف استادان دانشگاه صنعتی بهبهان در جلسه آتی هیأت‌امنای جنوب‌غرب

رئیس دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان از تصمیم‌گیری در خصوص مشکل جمعی از اعضای هیأت‌علمی این دانشگاه، در جلسه آتی هیأت‌امنای دانشگاه‌های جنوب‌غرب کشور خبر داد.

رئیس دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان از تصمیم‌گیری در خصوص مشکل جمعی از اعضای هیأت‌علمی این دانشگاه، در جلسه آتی هیأت‌امنای دانشگاه‌های جنوب‌غرب کشور خبر داد.
دکتر سیدمنصور سیدنژاد با بیان این‌که این موضوع از حیطه اختیار رئیس دانشگاه خارج شده و قرار است به‌زودی یک جلسه خاص هیأت‌امنا برای مشکلات و مسائل دانشگاه بهبهان تشکیل شود، اظهار کرد: امیدواریم این اتفاق به‌زودی رخ دهد و خبرهای خوبی برای حل این مشکل داشته باشیم.
وی با اشاره به این‌که نقایص اداری در پرونده برخی از اعضای هیأت‌علمی در پرداخت حقوق آن‌ها ابهامات و اشکالاتی به‌وجود آورد، گفت: در هر حال حقوق این ماه اعضای هیأت‌علمی را پرداخت کردیم و ان‌شاءالله حقوقشان هم دچار اخلال نمی‌شود تا در این خصوص تصمیم‌گیری کلی صورت پذیرد.
رئیس دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان افزود: در آن جلسه با حضور هیأت‌امنای دانشگاه‌های استان، دکتر باقری رئیس مرکز هیأت‌امناهای کشور و به احتمال زیاد دکتر فرهادی وزیر علوم، در سطح وزارت برای این مسأله تصمیم‌گیری می‌شود که گره‌گشایی شود.
سیدنژاد با بیان این‌که در حال حاضر در مجموع 106 عضو هیأت‌علمی در دانشگاه فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: از این تعداد 90 عضو هیأت‌علمی تمام‌وقت، چهار نفر طرح سرباز و 12 نفر اخیرأ جذب شده‌اند که دارای مشکلات مالی هستند.
وی ادامه داد: اعضای هیأت‌علمی با توجه به جوان بودن دانشگاه به‌طور عمده جوان و از لحاظ رتبه علمی نیز مربی یا استادیار هستند، تنها یک دانشیار در دانشگاه وجود دارد و عضو هیأت‌علمی با مرتبه استاد نیز نداریم؛ همچنین حدود یک‌هزار و 600 دانشجو در دانشگاه تحصیل می‌کنند که نسبت استاد به دانشجو، یک به 11 و با احتساب دانشجویان شبانه 1 به 16 است.
رئیس دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان در خصوص جذب اعضای هیأت‌علمی در این دانشگاه، گفت: ساختار سازمانی موجود دانشگاه با توجه به اعضای هیأت‌علمی فعلی تقریباً پر شده است؛ جذب مستلزم مؤلفه‌هایی مانند پست سازمانی، ردیف استخدامی و اخذ مجوز گروه‌های آموزشی از وزارت است که با توجه به این شرایط در حال حاضر پست‌های سازمانی با این تعداد اعضای هیأت‌علمی نیز همخوانی ندارد که بنا داریم در جلسه هیأت‌امنا این موضوع را در جهت اصلاح پیش ببریم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.