خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
کد خبر : 30452
Share

واشنگتن پست: عربستان به دنبال مبارزه با داعش در سوریه نیست/ دلیل مهم آمادگی اخیر ریاض برای ارسال نیروی زمینی به سوریه

قدرت های جهانی به سمت یک جنگ پروکسی کشیده می شوند ، جنگی برای به کنترل درآوردن خشونت ها در منطقه و خاورمیانه ناآرام.

قدرت های جهانی به سمت یک جنگ پروکسی کشیده می شوند ، جنگی برای به کنترل درآوردن خشونت ها در منطقه و خاورمیانه ناآرام.
هفته گذشته عربستان سعودی آمادگی خود را برای ارسال نیروی زمینی به سوریه برای پیوستن به ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش در منطقه اعلام کرد، تهران اما اعلام آمادگی عربستان را به تمسخر گرفت و اعلام کرد که در صورت پیوستن نظامیان سعودی به جنگ سوریه نابود خواهند شد.
اما چرا ایران از ارسال نیروهای سعودی به خاک سوریه برای پیوستن به جنگ علیه داعش نگران است، آن هم در شرایطی که روسیه متحد ایران نیز در سوریه در حال مبارزه با داعش است؟ این به این دلیل است که قرار نیست این جنگ علیه داعش باشد.
واشنگتن پست در ادامه می نویسد که درصورت پیوستن عربستان به جنگ زمینی در سوریه، این جنگ دیگر جنگ علیه داعش نخواهد بود و به جنگ میان سنی و شیعه برای تسلط یافتن بر خاورمیانه تبدیل خواهد شد.
یکی از نظامیان ارشد عربستان سعودی در گفت وگو با الجزیره گفت: امروز، عربستان سعودی آمادگی خود را برای مشارکت در ارسال نیروهای نظامی به جنگ  زمینی در سوریه و پیوستن به ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش اعلام می کند چرا که ما امروز در یمن نیز حضور نظامی داریم.
وی افزود: ما می دانیم که حملات هوایی برای مقابله با داعش کافی نیست  وعملیات زمینی باید انجام شود. ما باید با همدیگر همکاری کنیم تا نتایج بهتری را در عرصه جنگ زمینی دریافت کنیم.
وزیر دفاع آمریکا نیز به این بیانیه ریاض واکنش مثبت نشان داد و گفت که ما از چنین اخباری استقبال می کنیم.
محمد علی جعفری، فرماده سپاه ایران اما از سوی دیگر با احتیاط  به اعلام آمادگی عربستان سعودی واکنش نشان داد و گفت ریاض چنین ادعایی کرده است اما ما می دانیم که عربستان به اندازه کافی باهوش است و می داند که باید چه کاری انجام دهد حتی اگر آنها نیرو اعزام کنند، شکست می خورند و این آغاز یک خودکشی است.
مذاکرات صلح سوریه در روزهای گذشته در ژنو با شکست مواجه شد چرا که نیروهای مورد حمایت روسیه و ایران در سوریه بر مواضع خود در این اجلاس پافشاری کردند و از سوی دیگر نیز حملات هوایی روسیه در سوریه همچنان ادامه دارد. این شاید عمده دلیل مهم مواضع اخیر ریاض برای ارسال نیروی زمینی به سوریه باشد.

چیزی که روشن این است که قدرت های جهانی به سمت یک جنگ پروکسی کشیده می شوند ، جنگی برای به کنترل درآوردن خشونت ها در منطقه و خاورمیانه ناآرام در جهان. این جنگ کی به پایان می رسد، هیچ کس نمی داند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.