خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر : 28190
Share
رویترز:

هدف تندروها مقابله با نفوذ و محبوبیت روحانی/ مقام نزدیک به دولت یازدهم: تندروها نگران به چالش کشیده شدن قدرتشان هستند

خبرگزاری رویترز در گزارشی به اهمیت دو انتخابات پیش رو در ایران اشاره و به برخی از اقدامات تندروها در این کشور برای مقابله با نفوذ و محبوبیت روحانی پرداخته است.در گزارش این خبرگزاری می خوانید: در آستانه دو انتخابات کلیدی در ایران که قرار است

خبرگزاری رویترز در گزارشی به اهمیت دو انتخابات پیش رو در ایران اشاره و به برخی از اقدامات تندروها در این کشور برای مقابله با نفوذ و محبوبیت روحانی پرداخته است.
در گزارش این خبرگزاری می خوانید: در آستانه دو انتخابات کلیدی در ایران که قرار است در ماه فوریه (اسفند) برگزار شود  تندروها دست به سرکوب شدید فعالان، روزنامه نگاران و هنرمندان با هدف تشدید سلطه خود بر جناح مخالف زده اند.
برخی از مقامات و تحلیلگران در ایران معتقدند که هدف از این اقدامات محدود کردن نفوذ و محبوبیت رئیس جمهور عملگرای ایران، حسن روحانی پس از موفقیت وی در دستیابی به توافق تاریخی هسته ای با قدرت های جهانی در ژولای گذشته است که به یک دهه بن بست در موضوع فعالیت های هسته ای ایران پایان داد.
یک مقام ارشد نزدیک به دولت روحانی که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با رویترز در این باره گفت: تندروها از نفوذ روحانی در خانه و خارج از کشور آگاه هستند. آنها نگران هستند این موضوع منجر به برهم خوردن توازن قدرت در ایران شود.
به نوشته رویترز، شرایط سخت اقتصادی در ایران مقامات این کشور را به حمایت از تلاش های روحانی برای دستیابی به توافق هسته ای وادار کرده است که بر اساس آن تهران با محدود کردن بخشی از برنامه هسته ای خود در قبال برداشته شدن تحریم های اقتصادی موافقت کرده  است.
تحلیلگران بر این باورند که تندروها امیدوارند که موج بازداشت ها در ایران به تشدید سلطه آنها بر قدرت و به چالش کشیده شدن آن از سوی روحانی پیش از انتخابات کمک کند.
رویترز در ادامه همچنین می نویسد: تحلیلگران و مقامات نزدیک به دولت روحانی معتقدند که این بازداشت ها نشانگر محدودیت قدرت رئیس جمهوری ایران در داخل کشور و تضعیف روحیه مردم ایران باشد که می توانند از کاندیداهای حامی اصلاحات در انتخابات آینده حمایت کنند.
تندروها در ایران بر این باورند که پیروزی در انتخابات پارلمانی و مجلس خبرگان به جناح روحانی قدرت و نفوذ بیشتری در کشور خواهد داد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.