خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
کد خبر : 24264
Share

معضلی به نام کمبود کتابفروشی در اهواز

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مشکل اصلی صنعت نشر نبود تناسب بین عرضه و تقاضا است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مشکل اصلی صنعت نشر نبود تناسب بین عرضه و تقاضا است.
نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با ناشران استان، ویژ سومین جایزه کتاب سال خوزستان، در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.
همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این نشست گفت: بار فرهنگی بر دوش تک تک مردم است و ما مدیران باید تلاش کنیم تا فضای روان تر و راحت تری را برای انجام امور فرهنگی فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: سیاست دولت تدبیر و امید بر این است که فعالیتهای فرهنگی و هنری توسط خود هنرمندان و فرهنگیان انجام شود و دولت تنها به حمایت، هدایت و نظارت بپردازد.
قنواتی ادامه داد: در حوزه کتاب کاستی‌هایی هست و در حوزه چاپ و نشر استان مشکلاتی وجود دارد. به نظر می‌رسد مشکل اصلی صنعت نشر در استان نبود تناسب بین عرضه و تقاضا است به طوری که عرضه بیش از تقاضا است. تعداد ناشران در کشور چند برابر مصرف کننده‌ها است و این موضوعی است که باید فکری برای آن کرد. امیدواریم به میمنت انتخاب اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران امسال این کاستی‌ها کمتر شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به جامعه هدف در بحث کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: هدف اصلی ما باید این باشد که فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ترویج دهیم و در قدم اول باید از آموزش و پرورش و جاهایی که کودکان و نوجوانان هستند شروع کنیم.
وی به 2 برنامه که در بخش کتاب در سال جاری اجرا خواهد شد اشاره کرد و گفت: در سال جاری 2 جشنواره "من هم نویسنده هستم" و "پدران و مادران غصه‌گو" را در برنامه کاری خود داریم که کودکان و نوجوانان را در برمی‌گیرد و امیدواریم تاثیرگذاری خوبی را در این راه شاهد باشیم.
قنواتی اندک بودن تعداد کتابفروشی‌ها در اهواز را یک معضل دانست و گفت: متاسفانه تعداد کتابفروشی‌ها در اهواز که شهری است که جامعه علمی و دینی بسیار ارزشمندی دارد بسیار محدود است و این خود یکی از دلایلی است که باعث شده میزان مطالعه کم شود.
وی به برگزاری سومین جایزه کتاب سال استان هم اشاره کرد و گفت: امسال عمده برنامه‌های اجرایی ما به موضوع کتاب و کتابخوانی اختصاص دارد و در همین زمینه سومین جشنواره کتاب سال خوزستان را برگزار خواهیم کرد. سعی بر این است که تمام ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و... در این جشنواره لحاظ شود. از ناشران استان هم می‌خواهیم که آثار خود را برای شرکت در این جشنواره و رقابت معرفی و ارسال کنند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.