خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد خبر : 22323
Share

الواری:آغاز کنترل سرفصل دروس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان

معاون آموزشی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان با تاکید بر اهمیت بازنگری سرفصل ها گفت: می خواهیم در موسسه اهواز اجباری کنیم که همه اساتید ریاضی آنچه را که در سرفصل آمده تدریس کنند و حتی اگر بتوانیم سوالات مشترک برای امتحان می دهیم تا مشخص شود کدام سرفصل‌ها تدریس نشده است.

دکتر عبدالرضا الواری در سومین نشست هم‌اندیشی مدیران آموزش عالی جهاد دانشگاهی با تاکید بر ضرورت کیفیت بخشی به آموزش عالی گفت: اگرچه دل نگران کمیت هستیم اما باید به کارها کیفیت ببخشیم و عوامل مختلفی موثر در کیفیت بخشی است.
وی تصریح کرد: یکی از این عوامل کنترل ورودیهای دانشگاه است که اگر بتوانیم دانشجویانی را که از لحاظ رتبه علمی بهتر هستند توسط تشویق‌هایی جذب کنیم در عملکرد ما نمود خواهد داشت.
وی یکی دیگر از عوامل کیفیت بخشی را برگزاری دوره‌های پیش نیاز دانست و افزود: در شرایط فعلی لازم است که با کسب مجوز از وزارتخانه، دوره‌های پیش نیاز را برای برخی دروس برگزار کنیم، چرا که بعضی دانشجویان از لحاظ سوادی پایین هستند و این امر سطح کلاس را کاهش می‌دهد.
معاون آموزشی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به لزوم کنترل سرفصل‌ها توضیح داد: بعضا اساتیدی که دروس مشابه درس می دهند سرفصل‌های مختلفی تدریس می کنند و این می تواند در پذیرش دانشجوی ارشد و حتی دکتری نقش داشته باشد.
الواری افزود: می‌خواهیم در موسسه اهواز اجباری کنیم که همه اساتید ریاضی آنچه را که در سرفصل آمده تدریس کنند و حتی اگر بتوانیم سوالات مشترک برای امتحان بدهیم تا مشخص شود کدام سرفصل ها تدریس نشده است.
وی هم چنین خواستار دقت نظر در انتخاب اساتید شد و ادامه داد: لازم است دوره‌های بازآموزی برای اساتید برگزار شود چرا که برخی از آنها آمادگی تدریس نداشته و بعضی نیز به دانش قبلی خود متکی هستند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.