خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
کد خبر : 22207
Share

صفایی: تشکیل تعاونی بر اساس ظرفیت‌های خاص در هر استان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با ارايه بسته پیشنهادی خواستار انتخاب استان‌های پایلوت در کشور در زمینه تشکیل تعاونی بر اساس ظرفیت‌های خاص هر استان شد.

هوشمند صفایی در اولین همایش آموزشی مدیران ستادی و اجرایی حوزه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: تعاونی‌ها علاوه بر تامین اشتغال می‌توانند در توسعه هر استان نقش موثری داشته باشند. در حال حاضر بر اساس شاخص‌های اعلام شده از سوی سازمان‌های مختلف، 20 درصد اشتغال و 15 درصد صادرات خوزستان از طریق تعاونی ها انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه بر اساس شاخص‌های تعیین شده در کشور، سهم بخش تعاونی در تولید و اشتغال باید به 25 درصد برسد، افزود: در حال حاضر فعالیت در بخش تعاونی استان به خوبی پیش می‌رود، به طوری که سهم تعاونی‌ها در بخش مسکن 70 درصد و در صید و صیادی به 25 درصد مي‌رسد.
صفایی تصریح کرد: خوزستان با توجه به دسترسی به آب‌های آزاد، برخورداري از آب فراوان، خاک حاصلخیز و زیر ساخت‌های مناسب در حوزه پرورش آبزیان می‌تواند استان پایلوت در زمینه تشکیل تعاونی‌های حمل و نقل دریایی، کشاورزی و آبزی پروری باشد؛ همان گونه که استان سیستان و بلوچستان می‌تواند استان پایلوت در تشکیل تعاونی در حوزه معادن باشد.
صفائی گفت: در حال حاضر 500 تعاونی پرورش ماهی و میگو در استان فعالیت دارند که توجه به حدود 15 هزار هکتار مزرعه آماده پرورش ماهی و با افزایش سطح زیر کشت پرورش ماهی، خوزستان در بخش تولید آبزیان در کشور به عنوان اولین استان شناخته شده است و همین ظرفیت می‌تواندخوزستان را به عنوان استان پایلوت در زمینه تشکیل تعاونی آبزی پروری معرفی کند.
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: بهترین الگو برای جذب مشارکت حداکثری مردم در فعالیت‌های اقتصادی و رسیدن به اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری توسعه بخش تعاوني است. باید با حمایت از کارآفرینان و ایجاد شرکت‌های تعاونی زمینه حضور مردم در چرخه اقتصاد را فراهم کنیم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.