خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 21765
Share

عملکرد دروازه بانان مدعی تیم ملی

کارلوس کی روش نام سه دروازه بان را برای حضور در اردوی تیم ملی و دیدار تدارکاتی برابر سوئد و شیلی در لیست خود قرار داده است.علیرضا حقیقی، علیرضا بیرانوند و سوشا مکانی سه دروازه بانی هستند که کارلوس کی روش برای حضور در تیم ملی در لیست خود قرار داده است و بعد از مدت ها سوشا مکانی...

علیرضا حقیقی، علیرضا بیرانوند و سوشا مکانی سه دروازه بانی هستند که کارلوس کی روش برای حضور در تیم ملی در لیست خود قرار داده است و بعد از مدت ها سوشا مکانی توانست دوباره در بین نفرات سرمربی تیم ملی قرار گیرد.
در این بین نگاهی می اندازیم به عملکرد دروازه بانان مدعی پیراهن تیم در چند هفته اخیر و بعد از بازگشت تیم ملی از جام ملت های آسیا.
علیرضا بیرانوند
دروازه بان جوان نفت تهران در این مدت توانست نظر کی روش را به خود جلب کند و به عضوی ثابت در اردوی تیم ملی تبدیل شود. او در این مدت جز برابر پاختاکور که با دو اشتباه تاثیرگذار زمینه ساز شکست تیمش شد اشتباه دیگری نداشت. دروازه بان شماره یک نفت در 6 هفته گذشته 5 گل در لیگ برتر دریافت کرد و تنها در دیدار برابر استقلال موفق شد دروازه اش را بسته نگه دارد. بیرانوند در دیدارهای لیگ قهرمانان هم در دو بازی گذشته 3 گل دریافت کرد تا میانگین گل خورده دروازه بان تیم زردپوش تهرانی در 8 بازی به 8 برسد و او در هر بازی یک گل به طور میانگین درون دروازه اش قرار گرفته باشد.
سوشا مکانی
علامت سوال بزرگ این بار در لیست کی روش به حضور دروازه بان پرسپولیس مربوط می شود. سوشا که بعد از خروج نیسلون در هفته های ابتدایی ناجی تیمش هم شده بود بار دیگر به فرم گذشته اش بازگشت تا تیمش در عربستان سلاخی شود. مکانی در تبریز و مسجد سلیمان هم نشانی از دروازه بان با انگیزه هفته های ابتدایی نیم فصل دوم نداشت و تیمش در هر سه بازی با نتیجه را به حریف واگذار کرد.
مکانی در 6 هفته گذشته 5 گل دریافت کرد تا او هم همانند بیرانوند در این زمینه مشترک باشد و تعداد گل های او در لیگ قهرمانان هم 3 است که میانگین گل های خورده دروازه بان پرسپولیس در 9 بازی گذشته را 9/0 می رساند. سوشا البته در دیدار برابر النصر یک مغلوب به تمام معنا بود که نتوانست به تیمش برای حفظ دروازه کمک کند.
علیرضا حقیقی
دروازه بان لژیونر فوتبال ایران روزهای خوبی را در پنافیل پشت سر می گذارد و به مرد مورد اعتماد تیمش تبدیل شده است. او با تجربه حضور در جام جهانی و جام ملت ها اکنون در لیگ پرتغال از اعتماد بنفس خوبی برخوردار است و هفته گذشته هم موفق شد عنوان برترین بازیکن هفته تیمش را به خود اختصاص دهد. علیرضا حقیقی هرچند در 5 بازی گذشته تیمش 11 گل دریافت کرده اما با توجه به شرایط تیم پنافیل توانسته عملکرد مثبتی از خود به نمایش بگذارد و در برد برابر ویتوریا نقش اساسی ایفا کرد.
محسن فروزان
بعد از حضور در استقلال توانست همانند بیرانوند به مرد ثابت اردوهای تیم ملی تبدیل شود. فروزان در 5 هفته اخیر دو گل دریافت کرد و در برابر نفت علیرغم دریافت گل توانست پنالتی حریف را دفع کند. 2 گل خورده در 5 هفته، میانگین گل خورده او را 4/. رساند تا یکی از موفق ترین دوران خود در ترکیب استقلال را پشت سر بگذارد و این بار برخلاف همیشه منتقدانش نیز از عدم حضورش در لیست کی روش شگفت زده شوند.
حامد لک
بعد از عملکرد دور از انتظار عیسی اندوی کادرفنی تراکتورسازی بار دیگر به حامد لک جوان اعتماد کردند و او نیز توانست به خوبی به روزهای خوبش بازگردد. حامد لک البته بعد از اظهاراتش علیه کی روش در لیست سیاه او قرار گرفته و فعلا در لیست سرمربی تیم ملی جا ندارد. لک در سه هفته ای که موفق شده به ترکیب تیمش بازگردد یک گل دریافت کرده است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.