خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر : 20303
Share

پيام ائتلاف‌هاي جديد، ايجاد تغيير و تحول در اتاق‌هاي بارزگاني است

عضو كمسيون توسعه صادرات اتاق بازرگاني ايران گفت: تشكيل ائتلاف‌های جدید توسط تجار و صنعتگران در آستانه هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی داراي پيامي روشن، شفاف و مهم است و اين پيام اين است كه همه خواهان ايجاد تغيير و تحول در اتاق‌هاي بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در سراسر كشور هستند.

عضو كمسيون توسعه صادرات اتاق بازرگاني ايران گفت: تشكيل ائتلاف‌های جدید توسط تجار و صنعتگران در آستانه هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی داراي پيامي روشن، شفاف و مهم است و اين پيام اين است كه همه خواهان ايجاد تغيير و تحول در اتاق‌هاي بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در سراسر كشور هستند.
 عدنان موسي‌پور با اشاره به سپری شدن سه دوره اخیر از عمر اتاق عنوان‌کرد: به صراحت بگويم كه آن‌طور كه بايد و شايد خواسته‌ها و مطالبات اعضا برآورده نشده است و متاسفانه اقدامات و تصميمات بر محوریت فقط یک شخص اتخاذ مي گردد و تصميمات و نظرات مابقي افراد ناديده گرفته مي‌شود.
وي با بيان اين‌كه بيش از يك ماه ديگر تا برگزاري انتخابات اتاق‌هاي بازرگاني در كل كشور باقي‌مانده ولي شور و نشاط ويژه‌اي در ائتلاف‌هاي انتخاباتي حاكم است، افزود: در هيچ دوره‌اي از انتخابات اتاق‌هاي بازرگاني چنين عزم و جزم ويژه‌اي براي تغيير و تحول وجود نداشت، ولي در اين دوره اكثر اعضا مصمم هستند نسلي جديد از تجار و بازرگانان واقعي را در راستاي تحقق مطالبات خود، خروج از وضعيت سنتي فعلي و بهره‌مندي از روش‌هاي نوين تجارت و همچنين كمك به دولت محترم کنونی در راستاي عبور از تحریم‌ها و حمايت از بخش‌خصوصي و كاهش تصدي‌گري دولت، را راهي پارلمان بخش‌خصوصي يعني اتاق‌هاي بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کنند.
اين عضو هئيت رئيسه اتاق بازرگاني اهواز تصريح‌كرد: شكي نيست كه در اهواز نيز ائتلاف‌ها در راستاي ايجاد تغيير و تحول تشكيل شده‌اند و ورود افراد تازه نفس و باتجربه به اتاق اهواز نيز از مدتي قبل شروع مطرح شده است و اميدواريم افرادي كه طي دوره‌هاي قبل به دليل نارضايتي از شرايط حاكم بر اتاق با آن قهر بوده‌اند اين بار با حضور در انتخابات اسفندماه، راي به تغيير دهند.
موسي‌پور ضمن دعوت همه تجار و صنعتگران به اتحاد، ادامه‌داد: باید تجار و صنعتگران واقعی را راهی اتاق بازرگانی نمايم زیرا اين افراد خواسته‌ها و مشكلات قشر خود را بهتر از هر كسي ديگر مي‌شناسند.
وي رويكرد دولت فعلي را حمايت از بخش‌خصوصي عنوان‌كرد و گفت: متاسفانه تعامل منفي بين بخش‌خصوصي و دولت در تمام دوره‌ها باعث مي‌شود كه دود اين اختلاف وارد چشم تجار و بازرگانان شود و تدام اين امر در دوره‌هاي آتي اتاق‌هاي بازرگاني را از رسالت و مسير واقعي خود كه همان رونق كسب و كار و رفع مشكلات اعضا خواهد بود را منحرف خواهد كرد.
موسی‌پور برقراری رابطه سالم بین اتاق بازرگانی و همه ادارات دولتی خصوصا سازمان صنعت و معدن و تجارت را خواستار شد و افزود: نحوه و روش این ارتباط باید به گونه‌ای باشد که منفعت آن را همه صادرکنندگان و صنعتگران حس کنند نه فقط گروهی خاص و معتقدم این ظرفیت در سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان وجود دارد.
 وي با تاكيد بر اين‌كه جذابیت‌های ایجاد شده در بخش‌خصوصی موجب شده است تمایل به اشتغال در این بخش افزایش یابد، ادامه‌داد: با تغيير افراد خواسته‌ها و مطالبات به نتيجه نمي‌رسد مگر اين‌كه افراد جديد نگرش و تفكر جديدي مبتني بر ایجاد تعامل پایدار و بلندمدت با جامعه هدف، خروج از تجارت سنتی و حرکت به سوی تجارت به روز و مبتنی بر مطالعات علمی و... را در اتاق‌هاي بازرگاني پياده كنند كه خوشبختانه ائتلاف‌هاي فعلي در همين راستا  تشكيل شده‌اند و قطعا توانمندي اين را دارند كه بتوانند جذابيت، اشتغال و توسعه فعاليت‌هاي بخش‌خصوصي را به ويژه در استان خوزستان افزايش دهند.
عضو هيات رئيسه اتاق بازرگاني اهواز با بيان اين‌كه خوزستان تنها استانی است که دارای سه اتاق بازرگانی است، گفت: بايد بررسي كنيم و گزارشي از فعاليت‌هاي انجام شده در اين سه اتاق به ويژه از فعاليت‌هاي اتاق بازرگاني اهواز به‌عنوان يكي از قديمي‌ترين اتاق‌هاي كشور در طول سه دوره گذشته به اعضا بدهيم و قضاوت را به آن‌ها بسپاريم كه تا چه اندازه در مسير شكوفايي استان و رونق كسب و كار قدم برداشته شده است و آيا پاسخگوي خواسته‌هاي تجار، بازرگانان، صنعتگران، كشاورزان و... بوده است يا خير؟


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.