خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر : 15380
Share

گردهم آیی در پاریس

|ع.بساک|

نشست سران حامیان سابق داعش در جده کافی نبود،سرانجام این نشست پر سوز و گداز به پاریس منتقل شد و پرچم مبارزه با ترورسم را این بار فرانسه به دست گرفت.پاریس که تا همین چند ماه پیش میزبان داعش و شرکاء بود و به همراه آمریکا و شیوخ منطقه آنها را حمایت مالی و نظامی میکرد به یکباره دعوی مبارزه با تروریسم را عنوان کرده و خواهان نابودی گروه های تروریستی شده است.
اگر داعش و القاعده و بوکوحرام را مزدوران امپریالیسم آمریکا در کشورهای درحال توسعه بدانیم، فرانسه و انگلیس بدون تردید در این میان نقش پیمانکاران آمریکا را به عهده دارند.آمریکا چه به لحاظ نظامی و چه به لحاظ اقتصادی بر روند سرمایه داری این دو کشور مسلط است و طبعاً بنا بر مقتضیات سرمایه مالی زیر سیطره و نفوذ سیاسی آمریکا قرار دارند.
«فرانسوا اولان» رئیس جمهور فرانسه و «لوران فابیوس» در این میان نقش معرکه گیران مفلوکی را بازی می کنند که سالها از قدرتشان گذشته و در سراشیبی کهولت دست به عصای آمریکا حرکت می کنند.
مضحک ترین نطق این گردهم آیی سخنان لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه بود. در پایان نشست پاریس ضمن تشکر از حضور 30 کشور بر ضرورت خشکاندن منابع مالی داعش، نشست آینده مبارزه با تروریسم را در بحرین و با حضور رژیم آل خلیفه عنوان کرد.سوال اینجاست،چرا و با چه تفکری سران امپریالیسم و ارتجاع به شعور مردم اهانت میکنند، رژیم مزدور آل خلیفه که با سرنیزه بر مردم حکومت میکند و حافظ پایگاه نظامیان امپریالیسم غرب است،چگونه میتواند در کنار مردم بایستد و با داعش مبارزه کند؟این معرکه گیری تا کی ادامه خواهد داشت؟


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.