خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر : 15364
Share

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی: آیت‌الله مهدوی‌کنی از استوانه‌های انقلاب اسلامی بوده‌اند

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان با عرض تسلیت جهت درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی، از وی به عنوان یکی از استوانه‌های انقلاب اسلامی نام برد.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان با عرض تسلیت جهت درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی، از وی به عنوان یکی از استوانه‌های انقلاب اسلامی نام برد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی ضمن تسلیت جهت درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی، اظهارکرد: ایشان از استوانه‌های انقلاب اسلامی بوده‌اند؛ شخصیتی که امام راحل در مورد ایشان فرمود: ”من به آیت‌الله مهدوی‌کنی ارادت داشته و خواهم داشت”؛ براین اساس می‌توان دریافت که ارادت امام خمینی(ره) نسبت به ایشان استمراری بوده‌است.
وی افزود: همچنین آیت‌الله مهدوی کنی بعد از ارتحال حضرت امام(ره) از حامیان و پشتیبانان رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و تا پایان عمر شریفشان در این مسیر ثابت‌قدم ماندند. مقام معظم رهبری نیز برای ایشان منزلت بالایی قائل بودند و از تکریم و تجلیل از شخصیت آیت‌الله مهدوی کنی فروگذار نمی‌کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به تالیفات ارزشمند آیت‌الله مهدوی کنی، از کتاب اخلاق وی به عنوان نمونه نام برد و افزود: به گفته مرحوم کتابت این کتاب در مشهدمقدس آغاز و پایان یافته است.
رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان گفت: خروجی‌های دانشگاه امام صادق(ع) که در حوزه فرهنگی به ویژه در خارج از کشور و رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مجموعه‌ای غیرقابل انکارند، از پرورش یافتگان مکتب این مرد بزرگ هستند.
وی ابراز امیدواری کرد: تلاش‌ها و مجاهدات آیت‌الله مهدوی‌کنی مرضی رضای خداوند باشد.
به گزارش ایسنای خوزستان، آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان، ۱۴ مرداد ۱۳۱۰ در حومه تهران متولد شد و از سال 1360 دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بود.
ریاست دانشگاه امام صادق(ع) و استاد درس اخلاق اسلامی این دانشگاه، یکی از ۵ روحانی هسته اصلی شورای انقلاب، وزیر کشور در دولت‌های شورای انقلاب، رجایی و دکتر باهنر و کفیل نخست‌وزیر پس از ترور شهیدان رجایی و باهنر، از جمله سوابق انقلابی و اجرایی ایشان بوده است.
وی محضر استادانی همچون آیات عظام شیخ علی‌اکبر برهان، صدوقی، سلطانی، مجاهدی، رفیعی قزوینی، شعرانی، علامه طباطبایی، بروجردی، خمینی و گلپایگانی و حاج شیخ عبدالجواد سده‌ای(جبل عاملی) را درک کرد.
از آثار مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی می‌توان به «نقطه‌های آغاز در اخلاق عملی، اصول و مبانی اقتصاد اسلامی در قرآن، بیست گفتار و شرح دعای افتتاح» اشاره کرد.
همچنین مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیز خاطرات ایشان را منتشر کرده است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.