خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر : 11710
Share

فرحانی:افزایش 33 درصدی عملکرد آموزشی فنی و حرفه‌ای خرمشهر

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خرمشهر از افزایش 33 درصدی عملکرد این سازمان نسبت به تعهد سالیانه خبر داد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خرمشهر از افزایش 33 درصدی عملکرد این سازمان نسبت به تعهد سالیانه خبر داد.
حسین فرحانی اظهار کرد: تعهد سالیانه تعیین شده فنی و حرفه‌ای شهرستان 300 هزار نفر بر ساعت بوده که این میزان با افزایش 33 درصدی به 411 هزار نفر بر ساعت در سال 92 رسید.
وی، آموزش رشته‌های منجر به ایجاد اشتغال را در اولویت برنامه‌های آموزش مراکز فنی و حرفه‌ای اعلام کرد و افزود: بر اساس چشم‌انداز سازمان فنی و حرفه‌ای تمام رشته‌های که منجر به ایجاد اشتغال شده یا واسطه‌ای برای اشتغال به‌ حساب می‌آیند در اولویت قرار دارند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خرمشهر به طرح آموزش هدفمند بازار محور که قرار است خرمشهر به‌عنوان آغازگر، در راستای ایجاد اشتغال آن را اجرایی کند اشاره کرد و توضیح داد: مرکز خرمشهر با مجوز مدیر کل به‌عنوان آغازگر این طرح وارد عمل می‌شود.
وی افزود: این طرح قرار است با همکاری آموزشگاه‌های آزاد، هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کارآفرینان محقق شود.
فرحانی از تامل مرکز فنی و حرفه‌ای با سه ارگان دیگر در راستای ارتقای سطح اشتغال شهرستان خبر داد و گفت: تمام تلاش ما تربیت نیروی کارکشته برای ورود به عرصه کار است و برای تحقق این امر تفاهم نامه‌ای با شبکه بهداشت و درمان، اداره کار و رفاه اجتماعی و کاریابی‌ها منعقد شده است.
وی با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه، فنی و حرفه‌ای مکلف به تربیت نیروی کارکشته برای ورود به عرصه کار است، تصریح کرد: به موجب این تفاهمنامه شبکه بهداشت و درمان مکلف به ارائه مشاوره‌های روان‌شناسی مربوط به مشاغل، اداره کار و رفاه اجتماعی موظف به تبیین بازارهای کار برای رشته‌های آموزشی و مراکز کاریابی مکلف به دادن مشاوره اشتغال و جذب دانش آموختگان به عرصه کار هستند.
وی از افزایش چهار رشته جدید به رشته‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای خرمشهر خبر داد و عنوان کرد: رشته‌های کشاورزی، هتلداری، گردشگری، ایمنی و بهداشت در سال 92 به رشته‌های آموزش داده شده در مراکز فنی و حرفه‌ای افزوده شده است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خرمشهر با بیان اینکه در واحدهای آموزشی فنی و حرفه‌ای خرمشهر 18 رشته و 61 حرفه آموزش داده می‌شود، افزود: این رشته از چهار گروه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی مشتق می‌شوند.
وی در ادامه یادآور شد: آموزش در فنی و حرفه‌ای در دو بخش دولتی و غیر دولتی انجام می‌شود که در خرمشهر دو مرکز دولتی ثابت خواهران و برادران، 9 پایگاه سیار و 19 آموزشگاه وجود دارد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.