خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر : 11600
Share

کرمی نژاد: قایق های موتوری، تهدیدی برای گردشگران در رودخانه دز

تردد بی رویه قایق های تفریحی و جت اسکی در رودخانه دز به تهدیدی جدی برای خانواده ها و گردشگران تبدیل شده است.

تردد بی رویه قایق های تفریحی و جت اسکی در رودخانه دز به تهدیدی جدی برای خانواده ها و گردشگران تبدیل شده است.
 فقدان نظارت و کنترل این قایق های تفریحی که تعداد آن ها همچنان رو به افزایش است موجب شده تا صاحبان این قایق ها که اغلب جوانان هستند رودخانه دز را به جولانگاه اختصاصی خود برای انجام حرکات نمایشی و تفریحی تبدیل کنند.
شهردار دزفول با تاکید بر لزوم ساماندهی قایق های تفریحی در رودخانه دز گفت: قایق های تفریحی از جمله جت اسکی که در رودخانه دز تردد می کنند فاقد مجوز تردد بوده و از سازمان یا نهاد خاصی مجوز ندارند.
ˈمحمدرضا کرمی نژادˈ سرعت بالای این قایق های تفریحی به ویژه جت اسکی در رودخانه دز را تهدیدی جدی برای سلامت افرادی که در رودخانه شنا می کنند دانست و افزود:تاکنون چند حادثه جانی ناشی از برخورد قایق با افراد شناگر گزارش شده است.
شهردار دزفول گفت:صاحبان و قایق رانان این وسایط نقلیه آبی اغلب فاقد گواهی نامه بوده و علاوه بر آن، فرسودگی برخی از این قایق ها موجب نشت روغن و بنزین در آب زلال رودخانه و به تهدیدی زیست محیطی برای این رودخانه تبدیل شده است.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری دزفول نیز گفت: با توجه به ظرفیت گردشگری رودخانه دز ، ساماندهی قایق های تفریحی برای امنیت روحی و جانی مردم و گردشگران ضروری است.
ˈروح الله بهشتی فردˈ افزود: ایجاد مزاحمت برای خانواده ها و گردشگران و نیز برخورد با شناگران از جمله حوادثی است که بر اثر تردد قایق های موتوری در رودخانه دز رخ می دهد.
وی تعداد قایق های تفریحی و جت اسکی که در رودخانه دز تردد می کنند را بیش از یکصد دستگاه عنوان کرد و افزود:به دلیل نبود کنترل و نظارت، تعداد این قایق ها در رودخانه دز رو به افزایش است.
بهشتی فرد از فرمانداری و سایر دستگاه های مرتبط خواست برای جلوگیری از بروز حوادث و نیز به منظور تامین امنیت گردشگران نسبت به ساماندهی قایق های تفریحی مورد استفاده در رودخانه دز اقدام نماید.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری دزفول، جلوگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه دز، ساماندهی ساحل رودخانه و نیز جلوگیری از آلودگی آب رودخانه دز را از جمله اقدامات ضروری در راستای حفاظت از این سرمایه ملی دانست و مشارکت مسوولان و مردم را در این راستا خواستار شد.
وی افزود: از آنجا که دزفول در حال تبدیل شدن به قطب توریستی جنوب غرب کشور است ضروری است تا زیر ساخت های لازم در این راستا تعریف شود تا زمینه برای جذب گردشگر و توسعه اقتصادی منطقه فراهم شود.
عضو فدراسیون شنا و نجات غریق ایران نیز نسبت به تردد بی رویه قایق های موتوری و جت اسکی در رودخانه دز هشدار داد و گفت: استفاده بی ضابطه از این وسایل تفریحی در رودخانه دز حادثه آفرین شده است.
ˈغلامحسین حسن پورˈ افزود: انجام حرکات نمایشی توسط افرادی فاقد گواهینامه و مجوز با قایق های موتوری وجت اسکی که با سرعت سرسام آور در رودخانه دز تردد می کنند جان شناگران و خانواده ها را به خطر انداخته است.
وی افزود:این افراد رودخانه دز را جولانگاه خود قرار داده و جان شناگران و علاقه مندان به طبیعت و رودخانه زیبای دز را به خطر انداخته و متاسفانه هر سال بر تعداد این افراد و وسایل موتوری افزوده می شود.
رودخانه دز با آبی زلال و خنک به عنوان یکی از مکان های تفریحی خانواده ها در فصل گرم سال است که در فصول بهار و تابستان پذیرای خیل گردشگران از شهرها و استان های مختلف کشور می باشد


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.