خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر : 11385
Share

توضيحات سرپرست حوزه هنری خوزستان در مورد چهارمین کارگاه هنرهای تجسمی شب قدر

سرپرست حوزه هنری خوزستان گفت: چند سال است که حوزه هنری خوزستان در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان فرصتی ایجاد کرده تا هنرمندان هنرهای تجسمی با بهره‌گیری از فضای معنوی ماه مبارک رمضان عبادات و طاعات خود و عقاید خود را در این ایام در این فرم ارايه و انعکاس می‌دهند.

محمود نادری در حاشیه چهارمین کارگاه هنرهای تجسمی شب قدر افزود: این فرم جدیدی است که سال‌ها ارايه می‌شود و می‌تواند در این ایام و لحظات الهام‌بخش خوبی برای تولید آثار و تابلوهایی باشد که در این فضا خلق می‌شود.
نادری اظهار کرد: قصد داشتیم امسال این کارگاه هنرهای تجسمی را در شهر نجف اشرف برگزار کنیم اما به دلیل شرایط خاصی که در کشور عراق حاكم است این فضا فراهم نشد.
وی با ابراز امیدواری از تداوم این گونه حرکت‌ها اظهار داشت: هرسال هنرمندان از تمام شهرهای استان تقاضای بیشتری برای سال آینده دارند و تمایل دارند که در این رویداد فرهنگی شرکت کنند که به زعم بنده برای معرفی منابع دینی و معنوی ما برای الهام بخشیدن به تولیدات هنری این فرم کار نیز یکی از مجموعه های موثر است.
نادری با بیان این که این رویداد فرهنگی این ظرفیت را دارد که رویدادی برای جلب و افزایش دوستی‌های جهان اسلام باشد افزود: با جمع شدن حول این رویداد فرهنگی می‌توانیم  در مورد مسايل دینی و مذهبی‌مان گفت‌وگو کنیم و به خلق آثار بپردازیم.
سرپرست حوزه هنری خوزستان بيان كرد: این رویدادها با روح کلی ماه رمضان که گناه سوزی و بازگشت به خویشتن است و بازگشت به مهر و مهربانی دل‌هایمان است مناسبت دارد و باید این موارد در دل این رویدادها گنجانده شود چراکه لحظات بسیار زیبایی است که هنرمندان ما  می‌توانند مهرورزانه خلق کنند.
او ادامه داد: هنرمندان ما امسال استانی هستند اما زمینه‌هایی برای شرکت هنرمندان کشورهای عراق، کویت و عمان فراهم شده بود که امسال به کارگاه نرسیدند چراکه این کارگاه نمایشگاه نیست که اثر ارايه دهیم و در واقع به حضور هنرمندان نیاز است که با هم کار جمعی انجام دهند اما متاسفانه امکان حضورشان میسر نشد.
وی خاطرنشان کرد: چون رویداد به صورت سالانه است می‌توانیم فراتر از مرزهای خوزستان و کشور در دل جهان اسلام موضوع را  گسترش دهیم و به رونق فرهنگی و هنری برسیم.
نادری افزود: حضور هنرمندان در این کارگاه تجمعی از هنرمندان علاقه‌مند است که تمایل دارند در این فضا شرکت کنند؛ چه آنهایی که با حوزه هنری همکاری دارند و چه آنهایی که به صورت آزاد فعالیت می‌کنند. در واقع  فرصتی برای همه هنرمندان است.
سرپرست حوزه هنری خوزستان همچنين از مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مدیریت موزه هنرهای معاصر اهواز تقدیر و تشکر کرد که این امکان را در اختيار حوزه هنری داد تا در محیطی آبرومند چنين مراسمی برگزار شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.