خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
کد خبر : 45965
Share

بررسی صلاحیت شهردار اهواز به بعد از نوروز موکول شد

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به خروج موضوع بررسی عدم احراز صلاحیت شهردار از دستور کار جلسه امروز گفت: نظر مسئولان استان خوزستان این است موضوع عدم احراز صلاحیت شهردار باید بعد از ایام پایان سال مطرح شود.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به خروج موضوع بررسی عدم احراز صلاحیت شهردار از دستور کار جلسه امروز گفت: نظر مسئولان استان خوزستان این است موضوع عدم احراز صلاحیت شهردار باید بعد از ایام پایان سال مطرح شود.
سید محمدعلی پورموسوی در یکصد و چهل و چهارمین جلسه مکرر شورای شهر اهواز که امروز (۱۸ بهمن‌ماه) برگزار شد، با تبریک دهه فجر اظهار کرد: دنیا حیران انقلاب اسلامی است که بر مبنای مکتب شیعه اتفاق افتاده است. راهپیمایی ۲۲ بهمن را پیش رو داریم و  این راهپیمایی، تجدید بیعت با امام انقلاب، شهدا و آرمان‌های ایرانی اسلامی اصیل ایرانیان است. امیدواریم راهپیمایی پورشوری داشته باشیم که طلیعه انتخابات پرشور پیش رو باشد.
وی افزود: بنا بود در این جلسه دستور کار عدم احراز صلاحیت شهردار بررسی شود اما با توجه به اینکه این موضوع طول کشید و مسائلی در شورای شهر ایجاد شد و برخی دوستان در جلسات شرکت نکردند، در مورد این گله‌ها بین اعضا بحث‌های مفصلی داریم.
رئیس شورای شهر اهواز گفت: با توجه به اینکه به ایام پایانی سال نزدیک شدیم و جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی، کنگره ۲۴ هزار شهید خوزستان و راهیان نور را پیش رو داریم، اکنون نظر مسئولان استان خوزستان این است موضوع عدم احراز صلاحیت شهردار باید بعد از ایام پایان سال مطرح شود و مسئولان امنیتی هم همین نظر را دارند.
وی بیان کرد: با توجه به صحبت‌های انجام شده بین اعضای شورا همه اعضا هم‌نظر شدند بعد از پایان سال، این موضوع پیگیری شود.
پورموسوی گفت: بنابراین امروز رای‌گیری در مورد بررسی عدم احراز صلاحیت شهردار در اولین جلسه سال آینده یا مسکوت ماندن آن، ادامه برگزاری جلسه از ساعت ۱۱ به صورت غیرعلنی برای رسیدگی به برخی غیبت‌های اعضای شورا و همچنین رای‌گیری در مورد برگشت اصلاح بودجه شهرداری به دستور کار انجام می‌شود. البته باید ابتدا یکی دو بند آن در دو کمیسیون شورا اصلاح و سپس درباره آن تصمیم‌گیری شود.
وی افزود: شرکت اروندان دادخواست ابطال بندی از مصوبه شماره ۲ چهاردهمین جلسه شورای شهر در ۲۸ آبان‌ماه ۱۳۹۲ تحت عنوان عوارض اختصاصی تاسیسات نفتی و صنعتی را داشت بنابراین هفته گذشته جلسه‌ای در هیات عمومی دیوان عدالت اداری در این خصوص داشتیم. دادخواست این شرکت این بود که عوارض همه تاسیسات و عوارض نفت، ابطال شود که این مساله خطرناک بود و اگر هیات عمومی دیوان عدالت اداری این موضوع را تصویب می‌کرد، دیگر نمی‌توانستیم از شرکت اروندان عوارض بگیریم.
رئیس شورای شهر اهواز گفت: دوستان نفتی کار را بسته بودند تا این موضوع ابطال شود اما دفاعیه خوب و علمی تنظیم شد و توانستیم در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری حکم را به نفع شهرداری بگیریم تا نه تنها شهرداری اهواز بلکه دیگر شهرداری‌های استان خوزستان می‌توانند بابت عارضه‌هایی که شرکت‌های نفت ایجاد می‌کنند، عوارض بگیرند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.