خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
کد خبر : 45958
Share

کاهش نرخ تکرار پایه در دوران ابتدایی، در گرو توجه به کودکستان‌ها است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بررسی نرخ تکرار پایه کلاس اول ابتدایی یکی از شاخص‌های مهم است و اگر به دنبال کاهش این نرخ هستیم باید مقوله کودکستان‌ها در اولویت باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بررسی نرخ تکرار پایه کلاس اول ابتدایی یکی از شاخص‌های مهم است و اگر به دنبال کاهش این نرخ هستیم باید مقوله کودکستان‌ها در اولویت باشد.
مجتبی همتی فر در دیدار با جمعی از فعالان حوزه کودک و دستگاه‌های دولتی که امروز (۱۵ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان انجام شد، با تاکید بر اهمیت حمایت از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، اظهار کرد: کاهش نرخ تکرار پایه در دوران ابتدایی در گرو توجه به کودکستان‌ها است.
وی افزود: بررسی نرخ تکرار پایه کلاس اول ابتدایی یکی از شاخص‌های مهم است و اگر به دنبال کاهش این نرخ هستیم باید مقوله کودکستان‌ها در اولویت باشد.
همتی‌فر با بیان اینکه دوران کودکی فرصت طلایی ساخت جامعه و انسان‌سازی است، خاطر نشان کرد: ساماندهی کودکستان‌ها اصلی‌ءترین زیر ساخت کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت است.
وی بیان کرد: به دلیل اهمیت بسیار بالای دوران کودکی، پس از انقلاب اسلامی تقویت این دوره از زندگی تحت عنوان دوره اساس پیش‌بینی شد اما در دولت‌های پس از جنگ تحمیلی در حد دوره مراقبتی باقی ماند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سال ۹۲ پس از تاکیدات مقام معظم رهبری، گستره فعالیت‌های آموزش و پرورش تحت عنوان سیاست‌های کلی تحول در نظام آموزش و پرورش از کودکستان تا بدو ورود به دانشگاه مشخص شد و مصوبه «اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» سرانجام در بهمن ۹۹ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.
همتی‌فر با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد توجه سازمان ملی تعلیم و تربیت، مقوله آموزش در مناطق دو زبانه است، گفت: بر اساس اصل ۱۵ قانون اساسی زبان آموزشی رسمی کشور زبان فارسی است اما در عین حال بر اساس توصیه‌های مقام معظم رهبری باید به زبان مادری توجه شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بر اساس یک اصل در سازمان تعلیم و تربیت کودک، مهم‌ترین حق کودک در دوره سنی زیر ۷ سال، حق داشتن تفریح، بازی، شادی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری است. این حقوق همان چیزی است که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به دنبال آن است و بر اساس همان ارزش‌ها، پندارها و رفتارهای مطلوب به دنبال طراحی دوره‌ها است.
وی ادامه داد: یکی از تکالیف قانونی سازمان ملی تعلیم و تربیت در خصوص کودکان مناطق دو زبانه‌ است. در واقع یکی از کارکردهای کودکستان آماده کردن کودکان برای پایه اول ابتدایی است.
همتی‌فر گفت: بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار کودک زیر هفت سال در کشور وجود دارد که ۵۷۹ هزار نفر معادل ۹ درصد این جمعیت در استان خوزستان است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.