خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر : 45947
Share
رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز تاکید کرد:

لزوم ایجاد پایگاه‌های غریق نجات در کنار ۵ پل کارون در اهواز

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بر لزوم افزایش پایگاه‌های غریق نجات در رودخانه کارون تاکید کرد.ابراهیم قنبری با اشاره به حوادث غرق‌شدگی در رودخانه کارون اظهار کرد: در حال حاضر در دو مقطع پارک لاله و محدوده پل پنجم، دو پایگاه غریق نجات مستقر و فعال است ...

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بر لزوم افزایش پایگاه‌های غریق نجات در رودخانه کارون تاکید کرد.
ابراهیم قنبری با اشاره به حوادث غرق‌شدگی در رودخانه کارون اظهار کرد: در حال حاضر در دو مقطع پارک لاله و محدوده پل پنجم، دو پایگاه غریق نجات مستقر و فعال است و به صورت شبانه‌روزی امداد و نجات را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه نیروهای این دو پایگاه گشت‌زنی در رودخانه و امدادرسانی را انجام می‌دهند، افزود: در رودخانه کارون، گشت رودخانه یا گشت دریایی مانند مانند شمال کشور و خلیج فارس نداریم و نیروهای این پایگاه‌ها تنها امداد و نجات و گشت حوزه ساحلی در محدوده‌ای مشخص را انجام می‌دهند نه در طول رودخانه.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: در مجموع باید هفت پایگاه غریق نجات در نقاط مختلف رودخانه در مسیر شهر اهواز داشته باشیم اما فعلا دو پایگاه داریم، بنابراین به پنج پایگاه دیگر در چند مقطع نیاز است.
وی بیان کرد: این پایگاه‌ها باید در مجاورت پنج پل از پل‌های اهواز روی رودخانه کارون که شریان اصلی رودخانه از آن‌ها عبور می‌کند از جمله پل هفتم و پل سفید ایجاد شوند.
‌قنبری گفت: سازمان آب و برق خوزستان متولی رودخانه کارون است و باید کمک کند تا جانمایی این پایگاه‌ها انجام شود. اداره‌کل ورزش و جوانان و اداره‌کل میراث فرهنگی نیز باید عزم داشته باشند و همکاری کنند تا این نقاط سامان‌دهی شوند و اگر قرار باشد در رودخانه کارون قایق‌سواری و گشت‌زنی انجام شود باید با مدیریت این ارگان‌ها باشد.
وی در خصوص دلیل ایجاد نشدن پایگاه‌های نجات غریق تاکنون، عنوان کرد: کمبود نیرو، کاهش مستمر ارتفاع رودخانه، زیرآب رفتن سه ایستگاه پس از سیل سال ۹۸ و به گل نشستن کف ایستگاه‌ها، از دلایل راه‌اندازی نشدن پایگاه‌های بیشتر است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.