خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
کد خبر : 40112
Share
امام جمعه شهرک طالقانی:

چرا حق آلایندگی را شرکت‌های پتروشیمی پرداخت نمی‌ کنند

هاشمی در بخش دیگری از خطبه‌ها با انتقاد از عدم پرداخت حق آلایندگی شهرستان از سوی صنایع پتروشیمی بیان کرد: چرا تا به حال حق آلایندگی را شرکت‌های پتروشیمی پرداخت نکرده اند، در صورتی که قانون عوارض آلایندگی مصوب سال 87 بود،
امام جمعه شهرک طالقانی گفت:چرا حق آلایندگی را شرکت‌های پتروشیمی پرداخت نمی کنند در صورتی که قانون عوارض آلایندگی مصوب سال 87 بود.
حجت‌الاسلام سید سلمان هاشمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی اظهار کرد: موفقیت و اثرگذاری نمازهای جمعه از دیدگاه مقام معظم رهبری بر سه عنصر استوار است. هرچه تریبون نماز جمعه قوی‌تر، بهتر، صادق‌تر و مستقیم باشد، مردم صادقانه‌تر و مقاوم‌تر در مقابل فشار دشمن هوشیار خواهند بود.
وی افزود: وظیفه اصلی نماز جمعه تبیین مسائل است و اسلام برای نماز جمعه اهمیت بسیاری قائل است، امروز دشمن از تریبون‌های نماز جمعه وحشت دارد و این یکی از برکات اسلام در نظام اسلامی است، که به مسائل اخلاق و تقوا و مسائل روز می‌پردازد. باید خداوند را برای این نعمت شکرگزاری کرد.
امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم انقلاب در دیدار با مهمانان سیزدهمین اجلاس بین‌المللی کشورهای اسلامی عنوان کرد: غافل شدن جهان اسلام از مسائل اصلی خود و مشغول  بودن مسلمین به درگیری  با یکدیگر مسئله‌ای است که دشمن تلاش می‌کند، مسلمانان را به جان هم بیندازند که مسلمانان باید در این زمینه هوشیار باشند.
هاشمی گفت: خائنان به جهان اسلام و همکاری کنندگان با دشمن را بشناسیم، حاکمان سعودی که با ملت‌های مسلمان دست به جنایب می‌زنند، اینها با صهیونیست‌ها وآمریکایی‌ها همکاری می‌کنند تا با برادران مسلمان ستیز کنند. مسلمانان اگر دست به دست هم دهند، می‌توانند استکبار را در جنگ نرم شکست دهند همانطور که در جنگ سخت در لبنان شکست خوردند و مجبور به اعتراف شدند.
خطیب جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه‌ها به حادثه درگذشت 32 خدمه نفتکش سانچی اشاره کرد و افزود: 136هزار تن خامل میعانات گازی از بندرعسلویه به کره جنوبی که با کشتی چینی تصادف کرده بود و دچار انفجار شد، ضرورت دارد علت برخورد نفتکش تحت مدیریت ایران  با کشتی فله‌بر هنگ‌کنگ  هرچه سریع‌تر مشخص شود.کسانی که در این حادثه  دچار قصور، تقصیر و کم کاری هستند باید به مردم و مقام قضایی معرفی و با آنها برخورد شود.
وی در ادامه با تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار اظهار کرد: شغل پرستاری افتخار است پرستار کسی است که چشم خود را فروبسته، از خود و تمایلات خود گذشته است، خواب راحت را ترک کرده و خستگی را بر آسودگی به جان می‌خرد. البته پرستاری فقط در بیمارستان خلاصه نمی‌شود بانویی که به یاری همسر جانبازش می‌شتابد.
خطیب جمعه شهرک طالقانی گفت: مادری که سال‌ها بار پرستاری از فرزند معلولش را به دوش می‌کشد، نیکوکاری که به یاری معلولان و سالمندان می‌شتابد همه نام پرافتخار پرستاری بر سینه دارند. یکی از وظایف پرستاران برآوردن نیازهای فوری بیمار است.
هاشمی در بخش دیگری از خطبه‌ها با انتقاد از عدم پرداخت حق آلایندگی شهرستان از سوی صنایع پتروشیمی بیان کرد: چرا تا به حال حق آلایندگی را شرکت‌های پتروشیمی پرداخت نکرده اند، در صورتی که قانون عوارض آلایندگی مصوب سال 87 بود، متأسفانه مسؤولان از تحقق این موضوع اجتناب می‌کنند در صورتی که نباید شهرستان دچار مشکل شود.
وی افزود: متأسفانه مدیران پروازی صدای محرومیت مناطق اطراف شهرستان به ویژه شهرک طالقانی را نمی‌شنوند. مسؤولان دولتی اگر نخواهند دشمنان ما بر مشکلات گرانی و بیکاری خیمه بزنند باید این ضعف را درمان کنند.
امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه با بیان اینکه برگزاری مراسم تودیع و معارفه رئیس آموزش و پرورش در فضای امنیتی زیبنده شهرستان شهید پرور بندرماهشهر نبود، عنوان کرد: از تقی‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان سؤالات زیادی دارم، آیا در شهرستان بندر ماهشهر افراد شایسته‌ای وجود ندارند و با انتخاب افراد غیربومی انگیزه پیشرفت و ترقی در فرزندان به وجود خواهد آمد؟ اگر شایسته‌سالاری هدف اول انتخاب مدیران است آیا در بندر ماهشهر نخبگان شایسته‌ای وجود ندارند؟
هاشمی گفت: اقدام اخیر مدیرکل در واقع اهانت به فرهنگیان شهرستان بندر ماهشهربود، اگرچه از نماینده مجلس انتظار می‌رفت از حقوق فرهنگیان شهرستان حمایت جدی کنند، از وی نیز گله‌مندم. انتظار داریم که مسؤولان دولت در عمل هم انتقادپذیر باشند.

پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.