خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
کد خبر : 39869
Share
مدیرکل هواشناسی خوزستان:

خوزستان در رتبه 15 بارندگی کشور در پاییز امسال

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه وضعیت بارندگی امسال بسیار بحرانی است، گفت: استان‌های پرآب از جمله چهار محال و بختیاری، لرستان و ایلام از نظر خشکسالی شرایطی بدتر از خوزستان دارند.کوروش بهادری اظهار کرد: احتمالا در نیمه دوم زمستان میزان بارش‌ها به حد نرمال برسد، با این حال با توجه

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه وضعیت بارندگی امسال بسیار بحرانی است، گفت: استان‌های پرآب از جمله چهار محال و بختیاری، لرستان و ایلام از نظر خشکسالی شرایطی بدتر از خوزستان دارند.
کوروش بهادری اظهار کرد: احتمالا در نیمه دوم زمستان میزان بارش‌ها به حد نرمال برسد، با این حال با توجه به کمبود بارش در پاییز و خشکسالی، بارش‌های زمستان نمی‌تواند این کمبود بارندگی را جبران کند.
وی با بیان اینکه وضعیت بارندگی امسال بسیار بحرانی است، افزود: استان‌های پرآب از جمله چهار محال و بختیاری، لرستان و ایلام از نظر خشکسالی شرایطی بدتر از خوزستان دارند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: پاییز امسال خشک‌ترین پاییز ایران طی 67 سال گذشته (از 1330 تاکنون) بود و رکورد خشکسالی شکسته شد. 
بهادری ادامه داد: جایگاه استان خوزستان از نظر بارش باران در کشور رتبه پانزدهم است یعنی 17 استان دیگر شرایطی بحرانی‌تر از ما دارند.
وی عنوان کرد: مسئولین خوزستان باید به فکر استفاده بهینه و مناسب از منابع آبی باشند. در حال حاضر می‌بینیم که نیروگاه‌های برق‌آبی خوزستان پس از مدت‌های طولانی فعالیت، تعطیل هستند و طبق گفته رییس سازمان آب و برق خوزستان این نیروگاه‌ها به دلیل کمبود آب پشت سدها غیرفعال شده‌اند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به میزان بارش‌ها در خوزستان خاطرنشان کرد: از امروز صبح بارش‌ها در اکثر نقاط خوزستان آغاز شده که انتظار داریم تا اواخر وقت امروز ادامه داشته باشد. طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها در ایذه 15 میلی‌متر و در لالی و آغاجاری و امیدیه یک تا دو میلی‌متر بارندگی گزارش شده است.
وی گفت: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با 29 درجه سانتی‌گراد و تاراز با 4 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 15 تا 26 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.