خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر : 39740
Share
معاون اول رییس جمهور در مسجدسلیمان:

حجم صادرات محصولات پتروشیمی به بیش از 12 میلیارد دلار می‌رسد

معاون اول رئیس جمهور گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از 12 تا 13 میلیارد دلار صادرات محصولات پتروشیمی را به کشورهای مختلف داشته باشیم که این محصولات خود از اقلام اصلی صادرات ایران است. اسحاق جهانگیری امروز، 21 آذرماه در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع پتروپالایش بختیاری

معاون اول رئیس جمهور گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از 12 تا 13 میلیارد دلار صادرات محصولات پتروشیمی را به کشورهای مختلف داشته باشیم که این محصولات خود از اقلام اصلی صادرات ایران است.
اسحاق جهانگیری امروز، 21 آذرماه در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع پتروپالایش بختیاری مسجدسلیمان اظهار کرد: خدا را سپاس می‌دارم که امروز در جمع مردم عزیز، سلحشور و غیور بختیاری در مسجدسلیمان حضور پیدا کردم. برای هر ایرانی نام مسجدسلیمان آشنا است زیرا زمانی که ایران نیاز داشت تا منابع نفتی آن به کمکش بیاید تا مشکلات حل شود، مسجدسلیمان نقطه‌ای بود که آغازگر این کار بود.
وی افزود: امروز هم به دنبال اکتشافات دیگر، منابع عظیم نفت و گاز در مسجدسلیمان، ایران را به رتبه اول جهان در منابع گازی رسانده است که امیدواریم بتوانیم از این ذخایر موجود در کشور که نعمت الهی هستند، استفاده مطلوب بکنیم.
جهانگیری تصریح کرد: برای ذخایر عظیم گازی که در کشور قرار دارد، صادرات گاز به صورت خام به مصلحت کشور نیست اما ما علاقمند هستیم تا انرژی کشورهایی که نیاز دارند، به صورت مطمئن و امن را تأمین کنیم و دغدغه آن کشورها را به حداقل برسانیم اما بیش از این کار مصلحت آن است که از این نعمت برای توسعه کشور و ایجاد ارزش افزوده‌های مختلف در درون کشور استفاده کنیم.
وی افزود: صنعت پتروشیمی امروز به عنوان یکی از صنایع مهم پیشرفت کشور به اشتغال ده‌ها هزار نفر در کشور کمک می‌کند. همچنین تولید محصولاتی که در سطح جهانی قابل عرضه هستند، نقش بسیار موثری دارند.
جهانگیری اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از 12 تا 13 میلیارد دلار صادرات محصولات پتروشیمی را به کشورهای مختلف داشته باشیم که این محصولات خود از اقلام اصلی صادرات ایران است.
وی ادامه داد: از گاز موجود در کشور می‌توان استفاده کرد و از آن در صنایع بهره برد. در این زمینه از سرمایه‌گذاری که در پتروپالایش مسجدسلیمان سرمایه‌گذاری کرده است تشکر می‌کنیم که امید را به این منطقه باز گردانده است.
جهانگیری افزود: جوانان مسجدسلیمانی در این منطقه مشغول به کار شدند و حجم سرمایه‌گذاری بسیار بالایی که در منطقه انرژی زیلایی انجام خواهد شد، قطعا منطقه را به یکی از مناطق مهم صنعتی کشور تبدیل خواهد کرد.
وی بیان کرد: مهم این است که در جای جای کشور، شاهد کار کردن هستیم و سرمایه‌گذاران در حال سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف هستند.
جهانگیری تصریح کرد: به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و فعالان اقتصادی کشور به معنای واقعی امید برای کار کردن بازگشته است و نباید کاری کرد که این امید در کشور آسیب ببیند زیرا می‌توان به کمک این امید ده‌ها و صدها کار بزرگ در کشور انجام داد.
وی بیان کرد: هر کسی که امید مردم را نشانه رود و بخواهد به این امید آسیب زند، قطعا راه ناصحیحی پیش گرفته و با آرزوهای ملت ایران، سازگار نیست.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.