خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد خبر : 39515
Share

کتانباف: اولویت اول شهرداری اهواز حفظ شهر است

شهردار اهواز با بیان این‌که اولویت نخست شهرداری باید حفظ شهر و سپس توسعه باشد، گفت: توجه صرف به مساله توسعه موجب آسیب جدی به زیرساخت‌ها و امکانات موجود می‌شود.

شهردار اهواز با بیان این‌که اولویت نخست شهرداری باید حفظ شهر و سپس توسعه باشد، گفت: توجه صرف به مساله توسعه موجب آسیب جدی به زیرساخت‌ها و امکانات موجود می‌شود.
منصور کتانباف در جلسه بررسی عملکرد شهرداری اهواز در حوزه‌های عمرانی و خدمات شهری که با حضور معاونین و مدیران مناطق شهرداری برگزار شد، ضمن  تسلیت ایام اربعین و مناسبت‌های دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: امسال بیش از دو میلیون نفر از هموطنان‌مان برای زیارت اربعین امام حسین(ع) راهی عتبات عالیات شدند. امیدواریم زیارت این عزیزان مورد قبول پروردگار متعال باشد. جا دارد از کلیه ارگان‌ها و نهادهایی که چنین مسیری را تسهیل کردند و به ویژه از پرسنل شهرداری اهواز تقدیر و تشکر کنیم.
وی با اشاره به مناسبت‌های ماه آذر تصریح کرد: پنجم آذرماه سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین است. این روز و خدمات بسیج مستضعفین به انقلاب و کشور  را گرامی می‌داریم.
شهردار اهواز با تاکید بر اهمیت نگهداری از شهر به عنوان اولویت اصلی کار شهرداری عنوان کرد: همیشه نباید توسعه مد نظر باشد. اگر صرفا توسعه در نظر قرار گیرد، به زیرساخت‌ها و امکانات موجود آسیب جدی وارد می‌شود، که البته این اتفاق در برخی از نقاط شهر اهواز رخ داده است. پس اولویت اول شهرداری‌ها باید حفظ شهر باشد و مساله  بعدی، توسعه است.
کتانباف با تقدیر از زحمات 50 روزه مجموعه خدمات شهری در بخش رُفت‌ و روب و دفع پسماند، بیان کرد: هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و پس از آن باید به وضعیت ایده‌آل فکر کنیم که در آن نقطه شهروندان پس از نهادینه‌ شدن آموزش‌های شهروندی، در انجام این خدمات مشارکت تعیین‌کننده داشته باشند به گونه‌ای که متولیان خدمات شهری علاوه بر ارائه آموزش‌های شهروندی، بر قراردادهای خدمات شهری نیز مسلط  و بر اجرای مفاد این قراردادها نظارت دقیق داشته باشند و با تخلفات به صورت قانونی برخورد کنند.
وی به مقوله توسعه  اشاره کرد و گفت: بر اساس طرح تفضیلی، اراضی با کاربری‌های مختلفی بر اساس الزامات گوناگون، مشخص شده است. بر اساس این طرح باید توسعه با حفظ سرانه محلات صورت گیرد. پس باید پروژه‌ها به تناسب پروژه‌های محلی، منطقه‌ای و شهری تقسیم شوند. اگر پارک‌های محله‌‌ای فعال باشند، مراجعه به پارک ساحلی کاهش می‌یابد و بسیاری از مشکلات پارک‌های ساحلی به وجود نمی‌آید. بنابراین همه چیز از محله آغاز می‌شود و باید تعریف درستی از محله داشته باشیم.
شهردار اهواز وجود درآمد را برای حفظ و توسعه شهری ضروری دانست و اظهار کرد: منابع درآمدی شهرداری اعم از متمرکز، پایدار و عوارض محدود است. بنابراین باید با تمهیدات مناسب از جمله ممیزی دقیق، صدور فیش عوارض و ... این درآمدهای قانونی را وصول کرد.
کتانباف به تفاوت کالبد و روح شهری اشاره و تصریح کرد: نگهداری، توسعه شهر و کنترل هزینه‌ها جزو کالبد شهر هستند. همچنین روح شهر عبارت است از فضای اجتماعی و فرهنگی که برای ارتقای آن باید آموزش‌های شهروندی را در حوزه‌های شهری گسترش داد.
وی خواستار استفاده از تجربیات سایر شهرداری‌های کلانشهرها در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی شد و افزود: باید در خصوص حفظ محیط زیست و درختان حساسیت ایجاد شود. باید در این زمینه‌ها آگاهی‌بخشی لازم به مردم انجام شود. در امور فرهنگی نیز همه ارگان‌های مسئول باید به میدان بیایند و وظایف خود را انجام دهند.
شهردار اهواز خطاب به معاونین و مدیران شهرداری بیان کرد: با توجه به رو به اتمام بودن ظرفیت آرامستان بهشت آباد، تهمیدات لازم برای تشویق مردم جهت دفن اموات در آرامستان باغ فردوس و همچنین انتقال سازمان آرامستان‌ها به باغ فردوس و تجهیز و فراهم‌کردن امکانات لازم در مکان جدید هر چه سریع‌تر انجام شود. 
کتانباف گفت: همچنین در اسرع وقت صورت‌جلسه خدمات شهری بین شهرداری منطقه هشت و شهرداری کوت عبداله جهت انجام خدمات شهری در کوی مهدیس آماده شود.
وی در پایان در خصوص تغییرات جدید در مجموعه مدیران شهرداری گفت: این تغییرات در هر سیستمی امری طبیعی است و از همه مدیران سابق تشکر و تقدیر می‌کنم و مدیران جدید هم باید با استفاده از ظرفیت نیروهای درون مجموعه، شهر را توسعه دهند و کارآمدی مجموعه را اثبات کنند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.