خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
کد خبر : 38485
Share

شریعتی: توافق برای احداث 8 پست برق GIS در خوزستان

استاندار خوزستان با بیان این‌که با توانیر توافق شده تا هشت پست GIS برای استان خوزستان راه‌اندازی شود، گفت: اعتبار مورد نیاز احداث این پست‌ها از محل فروش برق به کشورهای دیگر تأمین می‌شود.

استاندار خوزستان با بیان این‌که با توانیر توافق شده تا هشت پست GIS برای استان خوزستان راه‌اندازی شود، گفت: اعتبار مورد نیاز احداث این پست‌ها از محل فروش برق به کشورهای دیگر تأمین می‌شود.
غلامرضاشریعتی در حاشیه جلسه شورای اشتغال خوزستان اظهار کرد: در سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای برای پیگیری و اجرایی کردن مصوبه دولت در مورد زیرساخت‌های استان خوزستان که در 15 فروردین صادر شده بود، تشیکل شد.
وی افزود: در این جلسه گزارشی از وضعیت فاضلاب استان و روش‌های تأمین منابع مالی ارائه شد که در این زمینه امیدواریم مشکلات حل و این مصوبه به سرانجام برسد.
استاندار خوزستان تصریح کرد: در بحث آب نیز شاهد پیشرفت پروژه غدیر هستیم که این پروژه در حال انجام است. همچنین طرح آبرسانی شمال شرق استان نیز به شورای اقتصاد رفته و در حال تصویب است. این طرح به چند نامه از معاونت سرمایه‌گذاری بانک مرکزی نیاز داشت که این نامه‌ها نیز اخذ شده است.
شریعتی ادامه داد: یکشنبه آینده و یا هفته بعد در جلسه شورای اقتصاد این طرح مصوب و سپس عملیات اجرایی آن در استان آغاز خواهد شد.
وی گفت: طرح آبرسانی جنوب شرق نیز به صورت کارشناسی در شرکت آب و فاضلاب کشور در حوزه فنی در حال بررسی است. در این زمینه تلاش می‌کنیم تا هرچه سریعتر این کار را انجام و مناقصه آن هم برگزار شود.
استاندار خوزستان اظهار کرد: در بحث فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری بنا شده تا پایان این هفته وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق خوزستان به یک جمع‌بندی و توافق برسند و پس از آن ابلاغیه را از سازمان برنامه‌ریزی دریافت کنند تا روند مناقصه برگزار شود.
شریعتی ادامه داد: اگر این توافق میان دستگاه‌ها به وجود نیاید سازمان برنامه‌ریزی و بودجه مؤظف به ابلاغ بر اساس توافقات قبلی وزرای مختلف به من هستند؛ در عین حال وزیر پیشنهادی نیرو هم در جلسه‌ای که با وی داشتیم و هم در جمع مجمع نمایندگان خوزستان قول داد آب مورد نیاز فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری را با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، وعده رئیس جمهور، تأثیر آن بر افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی و نیاز ملی تأمین کند و متعهد به انجام آن شده است.
وی با بیان این‌که در خصوص احیای کارون، اعتبارات پیش‌بینی شده برای محیط زیست و سایر بخش‌ها نیز پیگیری‌هایی انجام شده است، گفت: مرکز سنجش وضعیت رودخانه‌ها توسط سازمان محیط زیست در خوزستان راه‌اندازی و اعتبار خاص آن پیش بینی خواهد شد.
شریعتی عنوان کرد: در دیداری با مدیرعامل توانیر ایران موضوع وام بانک توسعه اسلامی به مبلغ 189 میلیون یورو برای برق منطقه‌ای خوزستان مطرح شد. شرکت برق منطقه‌ای به دلیل این‌که از قبل بدهکار بود، بانک عاملی برای پرداخت وام جدید وجود نداشت. در این زمینه تقریبا از سال گذشته مذاکراتی با معاونت وزارت نیرو انجام شد تا بدهی برق منطقه‌ای را قسط‌بندی کند.
استاندار خوزستان اظهار کرد: روز گذشته در جلسه‌ای که برگزار کردیم، مدیرعامل توانیر تعهد کرد تا در 6 روز آینده 23 میلیارد تومان را پرداخت کند تا در استان خوزستان بتوانیم از تسهیلات بانک توسعه اسلامی استفاده کنیم.
شریعتی با بیان این‌که با توانیر توافق شده تا هشت پست GIS برای استان خوزستان راه‌اندازی شود، گفت: اعتبار مورد نیاز احداث این پست‌ها از محل فروش برق به کشورهای دیگر تأمین می‌شود. در خارج از کشور نیز برای این کار رایزنی شده و این تعداد پست GIS علاوه بر 16 پستی است که در فاینانس شورای اقتصاد به استان خوزستان اختصاص داده شده است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.