خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
کد خبر : 37376
Share

لایجی:ارائه 1395 مورد خدمات فنی‌تخصصی به چاه‌های نفت و گاز در کشور

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی از انجام یک هزار و 395 مورد خدمات فنی تخصصی حفاری برای چاه‌‌های نفت و گاز در دو ماه نخست امسال در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور خبر داد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی از انجام یک هزار و 395 مورد خدمات فنی تخصصی حفاری برای چاه‌‌های نفت و گاز در دو ماه نخست امسال در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور خبر داد.
علیرضا لایجی در توضیح بیشتر در این باره گفت: در این مدت، مدیریت خدمات فنی این معاونت موفق به ارائه 400 عملیات شامل حفاری با هوا، حفاری فروتعادلی ( UBD )، آزمایشگاه چاه با ساق مته و  بهره‌ دهی چاه، لوله مغزی سیار، لوله‌گذاری و نصب آویزه در چاه‌های نفت و گاز شد.
وی افزود: در میان خدمات ارائه‌شده توسط متخصصان خدمات فنی 546 متر حفاری با هوا، 495 متر حفاری به روش فروتعالی، هفت مورد عملیات ویژه ( UBD )، 40 عملیات لوله مغزی سیار و 19 مورد نصب آویزه انجام شده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.
لایجی اظهار کرد: از مجموع خدمات فنی و تخصصی 760 مورد در حوزه مدیریت سیمان و انگیزش چاه محقق شد که مشتمل بر سیمانکاری چاه‌ها، اسیدکاری گسترده و ویژه و تزریق‌پذیری چاه ‌است که در این میان در بخش اسیدکاری گسترده با توجه به درخواست‌های شرکت‌های متقاضی، رشد محسوسی نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشتیم.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی در زمینه فعالیت‌های صورت‌گرفته در مدیریت خدمات ویژه گفت: خدمات نمودارگیری از سیال حفاری و چاه‌پیمایی، عمده خدمات تخصصی این مدیریت است.
وی ادامه داد: انجام موفق 38 مورد عملیات چاه‌پیمایی و 32 مورد عملیات نمودارگیری از سیال حفاری از اقدامات تحقق یافته در این مدیریت است که به ترتیب 14 و 5 مورد عملیات نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
لایجی با اشاره به این‌که رشد کیفیت و توسعه خدمات فنی تخصصی و فناوری‌های نوین از اهداف اولویت‌دار این معاونت به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: بخش عمده ارائه عملیات حفاری و خدمات فنی تخصصی یکپارچه در صنعت نفت کشور، هم‌اکنون بر عهده شرکت ملی حفاری ایران است و این شرکت نقش بسزایی در تحقق برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران ایفا می‌کند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.