خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۸:۴۳
کد خبر : 35262
Share

پروفسور کرمی: زنگ خطر بیوتروریسم در زندگی مردم به صدا درآمده است

رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی در خصوص خطرات بیوتروریسم و ورود آن در زندگی مردم گفت: زنگ خطر بیوتروریسم در زندگی مردم به صدا درآمده است.

 رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی در خصوص خطرات بیوتروریسم و ورود آن در زندگی مردم گفت: زنگ خطر بیوتروریسم در زندگی مردم به صدا درآمده است.
پروفسور علی کرمی در حاشیه همایش بیوتروریسم در سرسرای دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: بیوتروریسم به معنای تروریسم زیستی است و به جای تفنگ و اسلحه و روش های خشن با سلاح گرم یا سرد علیه انسان استفاده می شود.
وی گفت: بیوتروریسم شامل عوامل زیستی از جمله غذا ، آب ، ویروس ها، میکروب ها میوه ها و ... می باشد.
کرمی ادامه داد: با پیشرفت علم و فناوری به خصوص در حوزه های زیستی و پزشکی، بیوتروریسم هم خیلی پیشرفت کرده است.
متخصص بیوتکنولوژی پزشکی گفت: بیوتروریسم به جایی رسیده که می خواهد انسان را دستکاری ژنتیکی کند و در این دستکاری می توان عقاید افراد را عوض کرد.
وی بیان کرد: بیوتروریسم وارد عرصه فوق العاده مدرنی شده و از طریق آلوده کردن آب، غذا محصولات کشاورزی ، دامی و حتی هورمون ها فعالیت می کند.
کرمی گفت: در باشگاههای ورزشی داروهایی که به عنوان تقویت کننده رشد عضلات در اختیار ورزشکاران قرار می گیرد اکثرا آلوده به یکسری هورمون ها هستند.
رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی افزود: این هورمون ها باعث نازایی می شوند و به همین دلیل در کشورنازایی، کیست های تخمدانی، رحمی و سینه ای و در مردان مشکلات عقیمی زیاد شده که بیوتروریسم خاموش است.
وی ادامه داد: 90 درصد این داروها و مکمل ها وارداتی هستند و می توانند بعد از سه چهارسال آسیب وارد کنند.
کرمی گفت: بیوتروریسم وارد زندگی مردم شده و به راحتی با خوردن غذا بیماری ها، سکته ها و سرطان ها افزایش می یابد و جامعه بیمار و سیستم بهداشتی به شدت درگیر با میلیون ها بیمار می شود.
متخصص بیوتکنولوژی پزشکی در خصوص راهکارهای مقابله با بیوتروریسم افزود: باید به سراغ مردم برویم و اصلاح سبک زندگی شامل تغذیه و رفتار را مورد توجه قرار دهیم چون 90 درصد بیماری های ما منشا تغذیه ای دارد.
وی گفت: مردم باید غذاهای ارگانیک مصرف کنند و 10 تا 15 ماده اصلی سبد غذایی را ارگانیک کنند.
کرمی به مردم توصیه کرد: سایت انجمن ارگانیک را مطالعه کنند چون فروشگاههای مورد تائید انجمن مواد غذایی ارگانیک را نشان می دهد.
رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی تاکید کرد: مردم نباید به دلیل گران بودن از خرید محصولاتی از جمله روغن کنجد خودداری کنند چون در حقیقت یک سرمایه گذاری است و از هزینه های تحمیلی در آینده جلوگیری و از بیماریهایی از جمله آلرژی یا بیماری های گوارشی یا کمبود حافظه پیشگیر ی می کند.
وی اضافه کرد: حذف تنقلات ناسالم از وعده های غذایی و به جای آن استفاده از آجیل های سالم ایرانی اهمیت دارد و فست فود باید حذف شود.
کرمی ادامه داد: رفتار ما نیز باید اصلاح شود به صورتی که از هیجانی بودن و عاطفی بودن زیاد پرهیز کنیم و منطق را بیشتر مد نظر قرار دهیم.
متخصص بیوتکنولوژی پزشکی به عوارض نامطلوب چای اشاره کرد و گفت: عوارضی از جمله بی خوابی و اختلال در جذب آهن از جمله این عوارض است و بهتراست از دمنوش استفاده کنیم.
وی همچنین در این همایش با اشاره به تفاوت تهدیدات بیولوژیک با سایر تسلیحات کشتار جمعی اظهار کرد: بدون بو، رنگ و سایر مشخصات فیزیکی ، اثر تاخیری و علاقه مندی گروههای تروریستی از جمله این تفاوت ها است.
کرمی افزود: 39 کشور جهان کشت تراریخته را ممنوع کرده و روسیه کشت و واردات را ممنوع کرده است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.