خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
کد خبر : 34240
Share
دکترهوشنگ شیرمردی رئیس شورای شهر اهواز :

برخی مدیران در شهرداری دست ناپاک هستند/ المان هشت پا با کدام هویت اهواز همخوانی دارد؟/اهواز تشنه خدمت و توسعه است

باهیچ مدیری عهد اخوت نبسته ایم، قطار تلاش و کوشش در حال حرکت است، حرکتی توسعه محور که باری از دوش شهروندان فهیم و صبور بردارد و چهره ی شهر را دگرگون سازد، لذا هر شهردار یا مدیر سازمانی که نمی تواند برای توسعه شهر تلاش کند، از قطار پیاده شود، زیرا کلانشهر اهواز تشنه توسعه و خدمت است.

یکصد و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز همزمان با نخستین جلسه با مدیریت هیات رئیسه جدید، بعد از ظهر امروز با حضور اعضاء، مدیران و معاونین شهرداری و اصحاب رسانه در صحن علنی این شورا برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکترهوشنگ شیرمردی رئیس شورای شهر اهواز در نطق خود با اشاره به فرارسیدن عید سعید غدیر خم اظهار کرد: غدیر گلبانگ عاشقانه و جاودانه هستی است، غدیر یک اتفاق ساده نیست بلکه یک گزینش رحمانی است.
وی افزود: غدیر یک کلمه و یک برکه نیست بلکه یک دریاست، دریایی بی انتها که تیرگی ها را کنار گذاشت و همدلی ها در آن خودنمایی کردند.
شیرمردی اظهار کرد: در غدیر بود که همه همدلان را به قُرب قرارگاه ازلی فراخواند، غدیر جشن ستاره ها و آسمان دلهاست.
وی افزود: این جاودانه هستی را به یکایک مردم عزیز تبریک و شادباش عرض می نمایم.
رئیس شورای شهر اهواز در ادامه گفت: آنچه از سخن برآید آن است که از صمیم قلب از همکاری صادقانه و کوشش مخلصانه یکایک شما در برگزاری انتخابات هیات رئیسه تقدیر و تشکر می نمایم و آرزومندم ذات اقدس احدث شما خوبان را در مسیر تحقق اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت بی منت را سرلوحه کارمان قرار دهد.
شیرمردی خاطرنشان کرد: از برادران خوبم آقایان علاسوند و حجت الاسلام سعادت نیا روسای محترم قبلی شورا تقدیر و تشکر می نمایم و از دست آنان را برای ارائه رهنمودهای گرانبهایشان می فشارم.
رئیس شورای شهر اهواز در ادامه نطق خود تصریح کرد: اهواز به عنوان مرکز استان استراتژیک خوزستان و با برخورداری از مواهب خدادادی از جمله نفت، گاز، آب و ... با همه اقدامات صورت گرفته، با عقب ماندگی های بسیاری مواجه است که این مهم زمانی چهره زشت خود را نشان می دهد که قیاس کوچکی با دیگر کلانشهرها داشته باشیم.
وی اظهار کرد: اوج این تفاوت ها را می توان در توسعه شهری، فعالیت های عمرانی، وضعیت ترافیک و حمل و نقل عمومی، فضاهای فرهنگی و تفریحی، مشارکت های عمومی و ... مشاهده کرد.
عضو شورای شهر اهواز گفت: کلانشهر اهواز امروز نیازمند تدوین، استراتژی و برنامه ریزی یکساله باتوجه به مدت زمان باقی مانده از عمر شورای چهارم و همچنین نیازمند وحدت و همدلی است.
وی افزود: داشتن تفکر توسعه محور و مهمتر از آن تلاش و اراده جمعی برای حل این مشکلات ضروری است.
شیرمردی خاطرنشان کرد: از همین تریبون اعلام می نمایم که با هیچ مدیری عهد اخوت نبسته ایم، قطار تلاش و کوشش در حال حرکت است، حرکتی توسعه محور که باری از دوش شهروندان فهیم و صبور بردارد و چهره ی شهر را دگرگون سازد، لذا هر شهردار یا مدیر سازمانی که نمی تواند برای توسعه شهر تلاش کند، از قطار پیاده شود، زیرا کلانشهر اهواز تشنه توسعه و خدمت است.
رئیس شورای شهر اهواز گفت: چشم امید شهروندان به لوایح و مصوبات ماست، اعضای محترم شورا، خودی و غیر خودی را کنار بگذاریم و چراغ توسعه را با همدلی روشن کنیم تا در یکسال باقی مانده از عمر شورای چهارم، طراوت و شادابی را با توسعه همه جانبه به شهروندان صبور هدیه کنیم.
وی با بیان اینکه همدلی و همزبانی رکن اصلی برای رسیدن به موفقیت است، افزود: از شهردار محترم خواستارم که به صورت ماهانه برای ارائه گزارش عملکرد به صحن شورا بیاید و تمامی معاونین و مدیران شهرداری برای پاسخگویی و شفاف سازی شائبه ها در جلسات حضور یابند.
رئیس شورای شهر اهواز خطاب به شهردار عنوان کرد: می گویند برخی از مدیران شهرداری نه کارشناسند و نه پاسخگو و از همه مهمتر دست پاک نیستند و آبروی شورا و شهردار را زیر سوال می برد.
وی افزود: در خصوص عدم پاسخگویی این مدیران، اعلام می نمایم هر مدیری که جواب احدی از 21 عضو شورا را ندهد و یا اینکه ظرف 24 ساعت موارد را به صورت شفاف بیان نکند، باید به همراه شخص شهردار در صحن شورا حاضر و پاسخگو باشد.
این عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: همچنین درباره عدم کارشناس بودن و دست پاک نبودن موارد را به صورت مشورت به سمع و نظر شهردار خواهیم رساند و با قاطعیت پیگیری می نماییم.
شیرمردی در ادامه خطاب خود به شهردار اظهار کرد: خروجی ماموریت های خارج از کشور تاکنون چه بوده است؟ از این به بعد لازم و ضروری است که اینگونه ماموریت ها با کارشناسی و کاربردی و به نفع شهر و شهرداری باشد و نه باعث ایجاد شائبه سیاحت و هزینه و تعهد برای شهردار، مدیران و کارکنان شود.
وی افزود: آقای شهردار برای رفع نگرانی و دغدغه برخی از اعضای محترم شورا و افکار عمومی و پاسخ به آنچه از وضعیت ناکارآمدی پیکره شهرداری به گوش می رسد، پیگیر بحث تحقیق و تفحص با همکاری دیگر دستگاه های نظارتی از سازمان های زیباسازی، خدمات موتوری، پسماند و شهرداری های مناطق 2 و 3 مصوب گردید و همچنین معاونت های فنی و عمرانی، فرهنگی، تعاون مسکن شهرداری و دانشگاه شهرداری را دنبال و گزارش جامع و کاملی از نتیجه حاصله، خدمت اعضای محترم شورا و شهروندان گرامی به منظور رفع دغدغه و نگرانی و حمایت از خادمان مردم در شورا و شهرداری، ارائه نمایید.
رئیس شورای شهر اهواز گفت: ورودی های شهر نماد و سمبل یک شهراند، اما در اهواز ورودی های شهر در وضعیتی نگران کننده قرار دارند.
وی افزود: عدم کار کارشناسی در اجرا و ساخت المان ها در شهر بیداد می کند، اهواز با این سابقه دیرینه که به فرموده زعیم فرزانه، دروازه ورود تشیع است، آیا باید در مناطق آن شاهد المان هایی از جمله هشت پا باشیم؟
شیرمردی ادامه داد: هشت پا و هشت پاها با کدام هویت شهر اهواز همخوانی دارد و نمونه های بسیار دیگری که مجال پرداختن به آن در این مقطع زمانی نیست.
رئیس شورای شهر اهواز گفت: مگر نمی توان ورودی های شهر را باتوجه به مفاخری همچون شیخ شوشتری و آیت الله سید نعمت الله جزایری از سمت شوشتر شهر دار المومنین نماد اقتدار تشیع را مزین نماییم؟
وی افزود: از سمت دزفول که پایتخت مقاومت و ایثار است، از سمت دشت آزادگان مقاومت و نبرد قهرمانانه عشایر عرب خوزستان در مقابله با بیگانان، از سمت رامهرمز بحث تدبیر، هوش و ذکاوت ایرانی و افتخاراتی چون سلمان فارسی را داریم که پیامبر اکرم (ص) فرمودند "سلمان از اهلبیت من است"، از سمت خرمشهر و آبادان نماد مقامت، حماسه و خون و همدلی همه مردمان ایران عزیز، از سمت بهبهان نماد تدبیر و زکاوت اقتصادی و رعایت عزت و افتخار اجتماعی و علمی همچون آیت الله بهبهانی را داریم، از سمت اندیمشک نماد ایثار و پشتیبانی همدلی و شجاعت مردم عزیز، از سمت مسجدسلیمان و هفتکل این چراغان روشنای صنعت نفت ایران اولین چاه نفت خاورمیانه و از سمت ایذه شهر سنگ نگاره ها و پایتخت عیلامیان را داریم.
رئیس شورای شهر اهواز عنوان کرد: البته باید گفت که برخی از ورودی ها، چند شهر را در بر می گیرد اما تاکنون ورودی های شهر اهواز از اجرای اینگونه نمادها، بی بهره اند.
هوشنگ شیرمردی تاکید کرد: در بحث مشارکت ها و سرمایه گذاری ها با تشکیل کمیته هایی متشکل از نماینده ولی فقیه حضرت آیت الله موسوی جزایری، استاندارمحترم، رئیس کل محترم دادگستری، فرماندهی محترم سپاه پاسداران، مدیرکل محترم اطلاعات، مدیرکل محترم سازمان بازرسی، اعضای محترم شورا و شهردار خواهیم داشت که پشتیبانی این عزیزان علاوه بر راهنمایی های آنان، مایه دلگرمی و رغبت در سرمایه گذاری و مشارکت و جلوگیری از هرگونه ریسک و خطر سرمایه گذاری و بهره گیری از تمامی پستانیل های موجود در شهر اهواز را خواهیم داشت که تقریباً درحال حاضر درحد صفر است.
عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: تشکیل گروه نخبگان و اتاق فکر از تمام کسانی که در مسائل شهری، دستی بر آتش دارند، از جمله شهرداردان سابق، مدیران و کارشناسان حوزه شهر و رسانه که بدون هیچگونه چشم داشت مالی اعلام آمادگی کردند که همکاری لازم با شورا و شهرداری برای پیشرفت، آبادانی و عمران شهر عزیزمان اهواز داشته باشند.
هوشنگ شیرمردی گفت: یکی از مهمترین برنامه هایی که در دستور کار خواهیم داشت و به جد پیگیری خواهم نمود، دیدار با مقام عظمای ولایت خواهد بود که انشالله در صورت توفیق، این دیدار با مولا و مقتدایمان، برکات فراوانی خواهد داشت.
رئیس شورای شهر اهواز عنوان کرد: همچنین دیدار با ریاست محترم جمهور و معاون اول و وزرای محترم نفت، صنایع و ریاست محترم امور مالیاتی کشور از جمله برنامه های دیگری است که در رابطه با تسریع و راه اندازی پروژه قطار شهری موثر خواهد بود.
در ادامه این جلسه زیبا صالحپور منشی اول شورای شهر اهواز با تبریک به هیات رئیسه جدید شورا گفت: از زحمات هیات رئیسه گذشته شورای شهر تشکر و تقدیر می نماییم.
وی ضمن تبریک عید غدیرخم، به تشریح این واقعه مهم الهی و آغاز ولایت امام علی (ع) پرداخت.
صالحپور با اشاره به هفته دفاع مقدس عنوان کرد: هربار که نامی از انقلاب برده می شود، از 8 سال دفاع مقدس که یادآور دلاوری های ملت ایران است، یاد می شود.
همچنین در ادامه این جلسه آذر زمانپور سخنگوی شورای شهر اهواز با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: دفاع 8 ساله، یادآور دلاور مردی های ایثارگران، جانبازان و شهدایی است که نامشان همیشه در یادهای ما است.
وی با اشاره به فصل بازگشایی مدارس عنوان کرد: آغاز سال تحصیلی جدید را که آغاز سالی نو برای ساختن ایران است، تبریک می گویم.
سخنگوی شورای شهر اهواز ضمن تشکر از هیات رئیسه قبلی شورا تصریح کرد: امیدوارم که تغییر هیات رئیسه، همراه با دمیدن تفکرات تازه ای باشد تا خدمات با کیفیت تری به شهروندان ارائه شود.
عضو شورای شهر اهواز در ادامه با اشاره به بحث املاک و اراضی گفت: بارها در این خصوص تذکر داده ام اما تا این لحظه به این تذکرات توجهی نشده است.
زمانپور خاطرنشان کرد: در این زمینه نیاز به یکسری تغییرات هستیم زیرا مردم همیشه به ما مراجعه می کنند و مشکل دارند.
وی در ادامه گفت: سال 93 بنده همراه با شهردار و معاونین از دانشکده ریاضی بازدیدی داشتیم و پرفسور کرم زاده در این بازدید خواستار راه اندازی خانه ریاضی اهواز شدند تا بتوانند تجربیات و علوم خود را در اختیار علاقه مندان به این رشته قرار دهند.
این عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: از آن زمان تاکنون این اتفاق صورت نگرفته است و علیرغم پیگیری های بنده، می گویند طرح های اولیه آن انجام شده است.
وی افزود: سایر شهرها چنین مراکزی را برای افزایش سطح علمی ایجاد نموده اند اما در اهواز این اتفاق نیافتاده است که سازمان نوسازی و شهرداری منطقه 3 باید پاسخگوی آن باشند.
سخنگوی شورای شهر اهواز در ادامه تصریح کرد: نام هایی در شورا برای معابر شهر به تصویب می رسد، اجرایی نمی شوند و تابلو آنها نصب نمی شود، برای مثال تابلوی خیابان علیمردان خان که در انقلاب مشروطه نقش داشته است، تاکنون نصب نشده است.
وی در پایان گفت: اعضای محترم شورا حضور بیشتری در شورا داشته باشند زیرا مردم این مکان را مرجع رسیدگی به مشکلات خود می دانند.
در ادامه این جلسه زیبا صالحپور عضو هیات رئیسه شورای شهر اهواز در پاسخ به نطق هوشنگ شیرمردی رئیس شورای شهر اهواز گفت: گروهی از اعضای شورا با هزینه شخصی شان سفری به کشور چین داشتند که  این سفر در راستای استفاده از تجربیات آن شهر انجام شد.
حجت الاسلام کاظم سواری عضو شوای شهر اهواز در ادامه این جلسه با اشاره به فرارسیدن عید غدیرخم، به تشریح دلایل و اثبات مذهب تشیع از طریق آیات قرآن کریم پرداخت.
وی در بخش دوم نطق خود به مشکلات منطقه علی آباد اهواز اشاره کرد و گفت: روز گذشته مسیر ورودی منطقه علی آباد اهواز با حدود 8 هزار سکنه، توسط شرکت نفت بسته شده بود.
وی افزود: حق یا با شرکت نفت است یا با اهالی علی آباد، اهالی این منطقه بیش از 50 سال است در آن سکونت دارند و دارای سند هستند و اگر شرکت نفت مدعی تصاحب این زمین است تا الآن کجا بود که جمعیت این منطقه درحال افزایش بود؟
سواری گفت: مسئولین دلسوز مردم این مشکل را حل کنند.
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به استفاده سازمان ها از ماشین آلات مختلف، عنوان کرد: در گذشته سازمان ها و مناطق ماشین آلات را به وسیله فاکتور در اختیار می گرفتند اما شهرداری در اقدامی مناسب انجام این کار را به سازمان موتوری سپرد که به دلیل عدم اجرای صحیح باعث افزایش نرخ ها شده است.
حجت الاسلام سواری خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده مردم اهواز اعلام می کنم که پول مردم درحال حیف و میل شدن است لذا از هیات رئیسه درخواست دارم تا این مورد را پیگیری نمایند.
وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم ماه های پایانی شورا، ماه های دوستی اعضای شورا باشد.
در ادامه این جلسه ابراهیم نوشادی نماینده شهردار اهواز در این جلسه اظهار کرد: نخستین قرارداد مشارکت ها، به مبلغ 400 میلیارد تومان برای احداث هتل 5 ستاره در اهواز منعقد شده است.
وی در خصوص احداث دانشکده ریاضی عنوان کرد: دلیل این تاخیر، کم کاری دانشگاه مربوطه است زیرا قرار بود مشخصات مورد نیاز خانه ریاضی را به شهرداری ارائه دهند.
در ادامه این جلسه لایحه بودجه سازمان پایانه ها در دستور کار شورا قرار گرفت.
حجت الاسلام سعادت نیا خواستار پاسخ به سوالاتی در خصوص تعداد و درآمد پارکینگ ها و بحث عوارض فرودگاهی شد.
همچنین جانعلی خورشیدی در این خصوص تصریح کرد: کسانی که سابقه بیشتری در مدیریت شهری دارند اعلام کردند که طرح پارکبان در اهواز جواب نمی دهد اما ما شاهد حضور این پارکبان ها در معابر شهر اهواز هستیم.
وی افزود: حضور این پارکبان ها بدون مجوز و یا قراردادی از سوی شهرداری است، اگر این طرح قانونی است، چرا درآمد آن در بودجه لحاظ نشده و اگر غیر قانونی است، شورا و شهرداری هیچگونه مجوزی برای آن نداده اند.
خورشیدی خاطرنشان کرد: این مورد باعث نارضایتی مردم شده است.
امیر مجدم رئیس سازمان پایانه ها و خدمات موتوری شهرداری اهواز در پاسخ به اظهارات جانعلی خورشیدی گفت: در هیچ مکانی از اهواز مجوزی برای حضور پارکبانها داده نشده است و ما منتظر مصوبه شورای ترافیک هستیم.
وی افزود: پارکبان های موجود در سطح شهر به دستور مسقیم دادستان اهواز درحال فعالیت هستند.
در پایان این جلسه لوایح بوجه سال 95 سازمان های پارکها و فضای سبز، پایانه ها، میادین و ساماندهی مشاغل شهری به تصویب شورا رسید.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.