خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر : 33764
Share

نامی : فعالیت کانون‌های صنفی جرم سیاسی تلقی نشود

دبیر کانون صنفی معلمان خوزستان گفت: بسیاری از همکارانی که اعتراضات فرهنگیان را ساماندهی و خواسته‌های آنان را پیگیری می‌کنند، ممکن است به عنوان متهمان سیاسی شناخته ‌شوند اما خواسته ما این است که مسئولان فعالیت کانون‌های صنفی را جرم سیاسی تلقی نکنند.

دبیر کانون صنفی معلمان خوزستان گفت: بسیاری از همکارانی که اعتراضات فرهنگیان را ساماندهی و خواسته‌های آنان را پیگیری می‌کنند، ممکن است به عنوان متهمان سیاسی شناخته ‌شوند اما خواسته ما این است که مسئولان فعالیت کانون‌های صنفی را جرم سیاسی تلقی نکنند.
پیروز نامی اظهار کرد: کانون صنفی معلمان برای بیان خواسته‌های اعضای خود ابتدا از طریق پیگیری قانونی و در صورت عدم دریافت نتیجه از طریق حقوق قانونی خود یعنی برگزاری تجمع وارد عمل می‌شود.
وی با بیان این‌که طبق اصل 27 قانون اساسی امکان برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز و بیان خواسته‌ها وجود دارد، عنوان کرد: سؤال این است که وقتی یک موضوع در قانون اساسی تصریح شده است، چرا در مواقعی اجرا نمی‌شود؟ من این موضوع را به استاندار فعلی گوشزد می‌کنم تا مدنظر خود قرار دهد.
دبیر کانون صنفی معلمان خوزستان با اشاره به تجمع عده‌ای از فرهنگیان استان در 2 سال گذشته، یادآور شد: دهم اسفند سال 93 طی نامه‌ای به استانداری خوزستان برای برگزاری یک تجمع قانونی درخواست مجوز شد و استاندار وقت این نامه را به فرمانداری ارجاع داد اما در نهایت هیچ پاسخی دریافت نشد.
نامی ادامه داد: در نهایت فرهنگیان این تجمع را با مسئولیت خود برگزار کردند که در نتیجه آن تعدادی از تجمع‌کنندگان بازداشت شدند و به دنبال آن مشکلات زیادی برای آن معلمان ایجاد شد. اگر فرصتی برای بیان خواسته‌ها به مردم داده شود، نوعی سوپاپ اطمینان برای نظام بوده و حتی سبب قدرتمندتر شدن پایه‌های نظام می‌شود.
دبیر کانون صنفی معلمان خوزستان با بیان این‌که خواسته‌های فرهنگیان به 2 دسته خواسته‌های درون‌استانی و برون‌استانی تقسیم می‌شوند، گفت: مهم‌ترین خواسته فرهنگیان در آن تجمع رسیدگی به وضعیت معلمان استان، امکانات ضعیف رفاهی، وضعیت معیشتی معلمان و رسیدگی به وضعیت نابسامان حقوق معلمان و به‌ویژه بازنشستگان بود.
نامی گفت: یک‌شنبه هفته جاری نیز تعدادی از معلمان حق‌التدریسی مدارس غیرانتفاعی سراسر کشور در مقابل مجلس تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. این مطالبات شامل حقوق و مزایای این معلمان می‌شود چراکه آن‌ها در فصل تابستان و ایام تعطیل حقوقی دریافت نمی‌کنند.
وی افزود: همچنین مطالبه‌ی دیگر امکان جذب در بدنه‌ی آموزش‌وپرورش بود زیرا بر اساس قانون معلمان حق‌التدریس پس از چند سال تدریس می‌توانند جذب آموزش‌وپرورش شوند. تمام مربیان مهد‌های کودک و معلمان حق‌التدریس دچار چنین شرایطی هستند؛ در خوزستان نزدیک به 2 هزار و 500 معلم حق‌التدریس و مربی مهدکودک وجود دارد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.