کد خبر : 5088

دپارتمان داوری عدالت را رعایت نمی‌کند

کمک داور فوتبال گفت: دپارتمان داوری عدالت را در مورد همه داوران رعایت نمی‌کند.
علی موغلی با انتقاد از تصمیمات گرفته شده در دپارتمان داوری اظهار داشت: کمیته داوران دستور العملی به نام ممنوعیت مصاحبه با رسانه ها دارد که داوران موظف هستند تا به این دستور العمل پایبند باشند اما به نظر می‌رسد هر چه داوران به این دستورالعمل پایبند باشند کمتر به حق خود می رسند.
وی افزود: سال گذشته از همین صحبت نکردن و دفاع نکردن از حق خود متضرر شدم. اواخر فروردین سال ۹۰ به عنوان کمک داور بازی پاس همدان و راه آهن انتخاب شدم که داور این مسابقه محمود رفیعی بود. در جریان مسابقه، در محوطه جریمه راه‌آهن، مدافع این تیم با مهاجم پاس برخورد پیدا کرد و این دو بازیکن با سر به هم ضربه زدند. من کاملا شاهد بودم که وقتی این دو بازیکن از جای خود برخواستند با سر و صورت به هم زدند و خطای فوتبالی صورت نگرفت و به همین دلیل پرچم زدم تا داور کنار خط بیاید.
این داور تصریح کرد: وقتی محمود رفیعی نزد من آمد پرسید چه خطایی گرفتم و به او توضیح دادم که چه اتفاقی افتاده است اما او گفت من چیز دیگری دیدم. در همان لحظه ایمان رزاقی راد کاپیتان راه آهن و علی سامره کاپیتان پاس حضور داشتند و من به رفیعی گفتم وظیفه داشتم آنچه دیده ام را بگویم اما شما داوری و هر تصمیمی بگیری تابع هستم. رفیعی اعلام به پنالتی کرد و دروازه تیم راه راه‌آهن باز شد.
موغلی با بیان اینکه فردای بازی، رفیعی به فدراسیون رفته و در گزارش خود طوری وانمود کرده که من اعلام به پنالتی کرده ام، خاطر نشان کرد: چون باید به شیراز می‌رفتم، از همه جا بی خبر متوجه شدم که گزارش داور به ضرر من تمام شده و همان روز از طریق اخبار تلویزیون مشاهده کردم که عسگری بدون اینکه توضیحاتم را بشنود اعلام کرد کمک داور بازی راه آهن و پاس جریمه می شود. از شنیدن این مسئله خیلی ناراحت شدم و شماره کمیته داوران را گرفتم اما سلیمانی که آن موقع دبیر کمیته بود نگذاشت صحبت هایم را تمام کنم و گوشی را قطع کرد.
وی افزود: پس از قطع تلفن به آیت اللهی که آن موقع رئیس هیئت فوتبال استان فارس بود زنگ زدم و جریان را به او گفتم که گفت اگر می خواهی مصاحبه کنی هر اتفاق حاشیه ای رخ دهد خودت باید آن را جمع کنی اما اعتراض خود را به صورت کتبی به من بده و برایت پیگیری می کنم. متاسفانه از طرف او هم پیگیری نشد. من آن زمان به دستورالعمل کمیته داوران احترام گذاشتم و مصاحبه نکردم.
موغلی تصریح کرد: دو هفته بعد از آن بازی، در جلسه ای که در تهران برگزار شد فیلم بازی مورد بررسی قرار گرفت و عسگری در تحلیل عملکرد داوری گفت پنالتی گرفته شده توسط رفیعی به نفع راه‌آهن پنالتی ظریفی بوده است اما در ادامه بررسی این پنالتی در جمع سایر داوران و پس از بررسی های زیاد اعلام کرد این صحنه را نمی توان گفت پنالتی هست یا خیر و این طوری جواب حاضران را داد. بعد از این از ۵ هفته باقی مانده لیگ به رفیعی ۴ قضاوت دیگر سپرده شد اما به من دیگر قضاوتی ندادند.
این کمک داور ادامه داد: مهدی تارتار که سرمربی راه ‌آهن بود بعد از بازی علیه من مصاحبه کرد و گفت تیمی که میلیاردها تومان خرج می کند برایش چیزی نیست که ۲۰۰ میلیون به کمک داور بدهد تا برای‌شان پنالتی بگیرد اما متاسفانه عسگری این جمله را شنید و هیچ واکنشی نشان نداد در حالی که آبروی من در رسانه ها زیر سوال رفت. این چه عدالتی است؟
موغلی با اشاره به تست کوپری که در شروع فصل قبل گرفته شد، گفت: سال قبل در کرج تست گرفتند اما بنده پس از به پایان رساندن ۲۳ دور دویدن، در استراحت بین دو، به ناگاه متوجه شدم که من را از تست آمادگی جسمانی بیرون کشیدند. بنده به تشخیص آقایان مغرض به بهانه ناراحتی قلبی کنار گذاشته شدم. علی خسروی در آن تست مسئول آمادگی جسمانی داوران و کمک داوران بود و به من گفت او را مجبور کردند که به این بهانه من را از لیست کنار بگذارد. این چه عدالتی است که عسگری فقط دو هفته به من قضاوت داد؟ این چه لجبازی‌ای بود که به دستور تاج رئیس کمیته داوران آن زمان و کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال دستور دعوت شدنم در نیم فصل داده شد اما عسگری ممانعت کرد و گفت دعوتش نمی کنم. واقعا انصاف آقایان کجا رفته است.