کد خبر : 39993

پرنیاک:‌ فدراسیون قبلی حق بسکتبال خوزستان را نادیده گرفت/روزهای روشن در پیش است

رییس هیات بسکتبال خوزستان با بیان این‌که در فدراسیون قبلی حق استان نادیده گرفته شد و همیشه روی این موضوع نقد داشتیم، گفت: بخشی از ضعف‌های فدراسیون نیز متوجه خوزستان و باعث شد برنامه‌های‌مان به صورت صد درصدی پیش نروند ولی با برگزاری مجمع انتخاباتی رییس فدراسیون، روزهای روشنی را برای بسکتبال خوزستان پیش‌بینی می‌کنم.

رییس هیات بسکتبال خوزستان با بیان این‌که در فدراسیون قبلی حق استان نادیده گرفته شد و همیشه روی این موضوع نقد داشتیم، گفت: بخشی از ضعف‌های فدراسیون نیز متوجه خوزستان و باعث شد برنامه‌های‌مان به صورت صد درصدی پیش نروند ولی با برگزاری مجمع انتخاباتی رییس فدراسیون، روزهای روشنی را برای بسکتبال خوزستان پیش‌بینی می‌کنم.
شهرام پرنیاک در خصوص وضعیت بسکتبال خوزستان، اظهارکرد: در دو سه سال اخیر اتفاقات خوبی در بسکتبال خوزستان افتاده است؛ در بحث باشگاهی، شاهد حضور بسیار خوب تیم‌های استان از نظر کمی و کیفی در لیگ‌های مختلف کشور در هر دو بخش آقایان و بانوان بوده‌ایم که این موضوع بسیار می‌تواند به رشد و ارتقا بسکتبال استان کمک کند.
وی با اشاره به حضور تیم‌های پالایش نفت آبادان و پتروشیمی در لیگ برتر کشور و تاثیر آن در پیشرفت بسکتال خوزستان، عنوان کرد: حضور این دو تیم در شهرستان‌های آبادان و ماهشهر توانسته روی علاقه‌مندان به این رشته در این شهرستان‌ها تاثیر بگذارد و باعث شده آن عده‌ای که به سالن مسابقه می‌آیند، بتوانند بخشی از آموزش‌های مهارتی را با تماشای بازی‌ها فرا بگیرند. همچنین با حضور این‌ تیم‌ها فرصتی به بازیکنان استان، کادر فنی و داوران خوزستانی داده می‌شود تا بتوانند برای ارتقا سطح دانش‌ و به‌روز شدن آن، از این موضوع بهره‌مند شوند که تمام این‌ها می‌تواند به پیشرفت بسکتبال خوزستان کمک کند.
رییس هیات بسکتبال خوزستان گفت: در بخش پایه نیز با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدتی که داشتیم، واقعا نتایج بسیار خوبی حاصل شد که یکی از اتفاقات بسیار خوب، قهرمانی تیم مینی‌بسکتبال خوزستان در مسابقات کشوری آن هم پس از 24 سال بود که ما توانستیم نسل طلایی را معرفی کنیم. در ادامه نیز با برنامه‌هایی که برای رده پایه استان داریم، می‌خواهیم این نفرات را تا رده سنی بزرگسالان حفظ کنیم.
وی با بیان این‌که در حال حاضر بسکتبال خوزستان در روزهای خوب خود به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: در روزهای بسیار خوب هستیم و مطمئنا روزهای روشن‌تری را هم پیش رو داریم. در چند روز آینده نیز با برگزاری مجمع انتخاباتی رییس فدارسیون بسکتبال و اتفاقاتی که در بدنه فدراسیون انجام می‌شود، شرایط ما نیز بهتر خواهد شد، زیرا واقعیت این است که در فدراسیون قبلی حق بسکتبال خوزستان داده نشد و ما همیشه روی این موضوع نقد داشتیم.
پرنیاک ادامه داد: با انتخاب رییس جدید فدراسیون، این امید را داریم که توجه بیشتری به خوزستان شود. با توجه به این‌که بخش عمده‌ای از بار بسکتبال کشور روی دوش خوزستان بود، انتظار داشتیم که توجه بیشتری به استان صورت بگیرد اما در دوره‌های قبلی، این توجه و نگاه از سوی فدراسیون به خوزستان نشد. ما بار مالی بسیاری را متحمل می‌شدیم ولی فدراسیون در این دو سالی که من ریاست هیات خوزستان را بر عهده گرفتم، در بخش اعتبارات مالی، هیچگونه مساعدتی به خوزستان نداشت و ریالی اعتبار به هیات بسکتبال خوزستان اختصاص نداد.
وی بیان کرد: در این دو سال 40 اعزام به مسابقات مختلف کشوری در 10رده سنی دختران و پسران داشتیم که تمام این‌ها هزینه‌های هنگفتی در بر داشت ولی خوشبختانه توانستیم تمام این هزینه‌ها را تامین کنیم. به هر حال امیدوارم فردی که ریاست فدراسیون بسکتبال را بر عهده می‌گیرد به استان خوزستان توجه کند و یکی از مطالبات ما از او این است که حتما نگاه ویژه‌ای به خوزستان داشته باشد که قطعا نیز این اتفاق خواهد افتاد. من روزهای روشنی را برای آینده بسکتبال خوزستان پیش‌بینی می‌کنم.
رییس هیات بسکتبال خوزستان گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، تمام قد در تمام زمینه‌ها کنار ما بوده و از بسکتبال خوزستان حمایت کرده است اما خوب می‌دانیم که منابع مالی اداره‌کل محدود است و اکنون علاوه بر این‌که تلاش می‌کنیم اسپانسرهایی را وارد بسکتبال خوزستان کنیم، چشم انتظار حمایت فدراسیون نیز هستیم، چرا که وظیفه فدراسیون‌ها تخصیص اعتبارات به هیات‌های استانی آن‌هم با توجه به عملکرد و جایگاه‌شان است. به هر حال اگر این اتفاق بیفتد، ما شرایط بهتری در بخش‌هایی از جمله آموزش، استعدادیابی و قهرمانی خواهیم داشت.
وی در پایان عنوان کرد: پس از ارزیابی که از وضعیت بسکتبال خوزستان داشتیم، شاهد بودیم که در برخی شاخصه‌ها 200 تا 300 درصد رشد داشتیم که آمار آن نیز موجود است. خدا را شکر اتفاقات خیلی خوبی در این رشته افتاده است ولی آن‌چه از سرعت ما در سال 96 کم کرد، این بود که واقعا فدراسیون توجهی به خوزستان نداشت و البته همین موضوع باعث شد بسکتبال در کشور یک سیر نزولی را طی کند که عدم نتیجه‌گیری بسکتبال ایران نیز نمونه مشهود آن است. به هر حال ضعف‌هایی که در فدراسیون بود، بخشی از آن نیز متوجه خوزستان و باعث شد برنامه‌های‌مان به صورت صد درصدی پیش نروند.