کد خبر : 39666

پاپی زاده: وضعیت اشتغال در خوزستان رضایت‌بخش نیست/امتیاز ویژه‌ برای خوزستانی‌ها در آزمون استخدامی نفت

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان این‌که از وضعیت اشتغال استان به هیچ وجه رضایت ندارم، گفت: با وجود کاهش چند درصدی نرخ بیکاری در استان اما همچنان میزان نرخ بیکاری در خوزستان بالاتر از متوسط نرخ بیکاری در کشور است.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان این‌که از وضعیت اشتغال استان به هیچ وجه رضایت ندارم، گفت: با وجود کاهش چند درصدی نرخ بیکاری در استان اما همچنان میزان نرخ بیکاری در خوزستان بالاتر از متوسط نرخ بیکاری در کشور است.
عباس پاپی زاده اظهارکرد: در سه سال گذشته برای کاهش نرخ بیکاری در استان خوزستان اقداماتی انجام گرفته  اما با وجود کاهش چند درصدی نرخ بیکاری در استان، همچنان میزان نرخ بیکاری در خوزستان بالاتر از متوسط نرخ بیکاری در کشور است.
وی افزود: در بحث صنایع داخلی استان و طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری اقدامات خوبی در بحث اشتغال انجام گرفته است و توانسته‌ایم به توافقات بسیار خوبی با دولت برسیم تا از توانمندی‌های داخلی استان و همچنین نیروهای بومی استفاده شود.
رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: با توجه به این توافقات انجام گرفته با دولت قرار است در بسیاری از طرح‌های بزرگی که در استان اجرا می‌شوند، در یک رقابت برابر نیروهای بومی استان در اولویت قرار بگیرند و ظرفیت و توان آن‌ها برای انجام این کارها استفاده شود.
پاپی زاده عنوان کرد: اخیرا مجمع نمایندگان استان نیز در بحث آزمون استخدامی وزارت نفت با مکاتباتی که با این وزارتخانه انجام داد، تغییراتی را در شرایط آزمون به نفع نیروها و بیکاران بومی استان اعمال کرد تا این افراد با اولویت بیشتری در این آزمون شرکت کنند.
وی ادامه داد: با توجه به این‌که ذخیره بزرگی از نیروی ماهر و با تجربه نفت و گاز در استان خوزستان وجود دارد، وزارت نفت باید برای مردم استان خوزستان اولویت ویژه‌ای در بحث آزمون استخدامی خود در نظر بگیرد.
رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان اظهار کرد: مردم خوزستان در بحث مواجه با اثرات منفی آلایندگی نفت و گاز در استان تاوان و هزینه‌های زیادی را داده‌اند و در این زمینه باید به استان توجه ویژه‌ای شود.
پاپی زاده با بیان این‌که از وضعیت اشتغال در خوزستان به هیچ وجه رضایت ندارم، گفت: اشتغال به عنوان کلیدی ترین مشکل اقتصادی امروز کشور و استان خوزستان گریبان همه خانواده‌ها را گرفته است. در این زمینه باید با رونق تولید به ایجاد اشتغال جوانان کمک کرد.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی کشور وضعیت خاصی است اما در این زمینه در تلاش هستیم تا با جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف، وضعیت را برای اشتغال جوانان مهیا کنیم.