کد خبر : 39516

حسین‌زاده: اهدای ٢ ميليارد ريال کتاب به مناطق محروم و کم‌برخوردار

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: 17 هزار جلد کتاب با اعتبار 2 میلیارد ریال به کتابخانه‌های مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان اهواز اهدا شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: 17 هزار جلد کتاب با اعتبار 2 میلیارد ریال به کتابخانه‌های مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان اهواز اهدا شد.
دکتر حسین‌علی حسین‌زاده در آیین ارسال کتاب به مناطق کم‌برخوردار اهواز ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و امکان کتابخوانی برای تمام اقشار جامعه، استانداری خوزستان با کمک اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اقدام به توزیع و اهدای 17 هزار جلد کتاب در قالب 1700 عنوان کرده است.
وی بیان کرد: کتاب‌های اهدایی به لحاظ محتوایی توسط کارشناسان بررسی شده‌اند و حوزه کودک و خانواده به طور ویژه در این طرح لحاظ شده است.
همچنین در این آیین مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار خوزستان با اشاره به این که کتاب و کتابخوانی از شاخص‌های مهم توسعه فرهنگی و اجتماعی است گفت: در زمینه اجرایی کردن مصوبات شورای اجتماعی کشور و تقویت شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه استان، به ویژه اهواز، به همت استانداری خوزستان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان 17 هزار جلد کتاب خریداری شده است.
محمدصادق کریمی‌کیا یکی از برنامه‌های شورای اجتماعی استان را توسعه فضاهای کتابخانه‌ای و تجهیز کتابخانه‌ها در مناطق محروم و کم‌برخوردار دانست و افزود: همدلی و مشارکت ارگان‌های فرهنگی در این امر ضروری است.
وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد استمرار برنامه‌های فرهنگی باشیم و با تقویت فرهنگ مطالعه، ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه را فراهم کنیم.
کتاب‌های اهدایی در اختیار پنج کتابخانه واقع در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهرستان اهواز و کارون قرار گرفت.