کد خبر : 39498

خون‌میرزایی: جابه‌جایی تعدادی از منازل پرخطر منبع آب اهواز / صدور مجوز تخریب 30 منزل

سرپرست فرمانداری اهواز آخرین روند جابه‌جایی و تخریب 30 منزل پرخطر منطقه "منبع آب" را تشریح کرد.

سرپرست فرمانداری اهواز آخرین روند جابه‌جایی و تخریب 30 منزل پرخطر منطقه "منبع آب" را تشریح کرد.
نبی‌الله خون‌میرزایی در تشریح آخرین روند جابه‌جایی منازل پرخطر منطقه "منبع آب" اهواز اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد بحران، در این منطقه 84 منزل پرخطر و بافت فرسوده در اولویت جابه‌جایی هستند که در مرحله نخست،‌جابه‌جایی 30 منزل از این 84 منزل که در وضعیت حادی قرار داشتند در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: اقدامات اجرایی جابه‌جایی این 30 منزل از ششم آبان‌ماه آغاز شد. بر اساس انتخاب و تقاضای خانوارها، واحدهای مسکونی در شیرین‌شهر و شهر رامین  برای تمام این 30 خانوار آماده تحویل هستند و تاکنون برخی از آن‌ها از جمله دو خانواده آسیب‌دیده در حادثه ریزش کوه در منبع آب به شهر رامین جابه‌جا شده‌اند.
سرپرست فرمانداری اهواز با اشاره به بازدید از خانوارهای جابه‌جا شده به شهر امین در شب گذشته، افزود: اگر خانواری هنوز نسبت به دریافت معرفی‌نامه برای جابه‌جایی اقدام نکرده است، این وضعیت بر عهده خود آن‌ها است زیرا اقدامات مربوط به تحویل واحدها در این دو شهر انجام شده است.
خون‌میرزایی ادامه داد: اگر خانواری هنوز نسبت به تحویل مدارک و دریافت معرفی‌نامه خود اقدام نکرده هر چه سریع‌تر مراجعه کند تا بتواند به تناسب تقاضایی که دارد در یکی از شهرهای رامین یا شیرین‌شهر اسکان داده شود.
وی در خصوص وضعیت تخریب 30 منزل پرخطر منبع‌ آب بیان کرد: فرمانداری اهواز مجوزهای لازم را در رابطه با تخریب این منازل صادر کرده است. همچنین رای کمیسیون ماده 100 و مجوز دادگاه برای تخریب صادر شده است و شهرداری باید پیگیر تخریب این منازل باشد.