کد خبر : 39372

نهمین نمایشگاه نفت خوزستان افتتاح شد

نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات داخل صنعت نفت خوزستان آغاز به کار کرد.

نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات داخل صنعت نفت خوزستان آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه امروز ( پنج‌شنبه 11 آبان ) با حضور حبیب‌الله بیطرف معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، رئیس جهاد دانشگاهی، استاندار خوزستان، و جمعی دیگر از مسئولان استانی گشایش یافت.
نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات داخل صنعت نفت خوزستان با حضور 270 شركت و سازنده داخلی آغاز به کار کرد که از این تعداد 47 شرکت از استان خوزستان و 192 شرکت از دیگر استان‌های کشور هستند. از 270 واحد شرکت‌کننده در این نمایشگاه در مجموع 61 درصد آن‌ها سازنده، 34 درصد تامين‌كننده كالا و 5 درصد را شركت‌های خدماتی تشکیل می‌دهند.
غرفه‌های شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه در 10 هزار متر مربع فضای مسقف در 6 سالن و 3 هزار متر مربع فضای آزاد جانمایی شده‌ است.
در جریان نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات داخل صنعت نفت خوزستان برگزاری 2 سمينار تخصصی و 6 کارگاه آموزشی پیش‌بینی شده است که سمينار تخصصی"ساخت داخل و تشريح فعاليت‌های پژوهش و فناوری" در روز نخست و سمينار تخصصی "تشريح سامانه  EP" در روز دوم نمايشگاه برگزار می‌شود.
همچنین در طول 4 روز فعالیت این نمایشگاه 5 کارگاه آموزشی نيز از سوی شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت (OICO ) با هدف معرفی بيشتر صنعت راه‌اندازی به علاقمندان با عناوین "تجربیات راه‌اندازی در طرح توسعه میدان نفتی آذر"، "انجام عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری No Flaring و تقویت فشار" ، "آشنایی با متدلوژی OPERCOM در پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی" ، " آشنایی با سیستم ICAPS " و "فعالیت‌های HSE در زمان بهره‌برداری و تعمیرات" برگزار می‌شوند.
رونمایی از 4 کالای جدید، رونمایی از 4 کتاب فنی-تخصص تألیف و ترجمه شده توسط کارشناسان و مهندسان مناطق نفت خیز جنوب در کنار رونمایی از اسناد و تمبرهای یادبود این شرکت، همچنین امضای تفاهم نامه‌ها وقراردادهای پژوهشی مرتبط با ساخت داخل و ازدیاد برداشت و حوزه‌های علوم جدید و محیط زیست و ایمنی از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.
نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات داخل صنعت نفت خوزستان از 11 تا 14 آبان به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اهواز فعالیت دارد و پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.