کد خبر : 39095

آبادان میزبان نخستین جشنواره آیه‌های شرجی

جشنواره داستان، شعر و عکس «آیه‌های شرجی» به میزبانی دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار می‌شود.

جشنواره داستان، شعر و عکس «آیه‌های شرجی» به میزبانی دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار می‌شود.
حسین کایدخورده اظهار داشت: در این جشنواره تمام کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان، دانشگاه‌های فعال شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان مجاز به ارسال آثار خود هستند.
وی با اشاره به بخش شعر جشنواره یادشده بیان کرد: در این بخش موضوع آزاد است، محدودیت قالب برای ارسال شعر وجود ندارد و شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر سه اثر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
دبیر جشنواره شرجی و آیه‌های تماشا عنوان کرد: شرکت‌کنندگان بخش شعر می‌توانند آثار خود را به صورت تایپ‌شده در فایل WORD ، به همراه مشخصات (نام و نام خانوادگی، شماره ملی، دانشگاه مبدا، شماره تلفن همراه)  به دبیرخانه جشنواره به نشانی اینترنتی prabadan93@gmail.com ارسال و یا پرینت آثار خود را به همراه سی دی فایل Word و مشخصات کامل به آدرس آبادان، ابتدای کوی ذوالفقاری، روابط عمومی ستاد دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان ارسال نمایند.
وی اضافه کرد: به پنج نفر از برگزیدگان این بخش لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی اهدا می‌شود.
کایدخورده به شرایط شرکت در بخش داستان این جشنواره اشاره کرد و افزود: در بخش داستان نیز موضوع آزاد است وهر نویسنده می‌تواند سه داستان کوتاه خود را برای شرکت در مسابقه ارسال کند.
وی با بیان این موضوع که داستان‌‎های ارسالی نباید از 800 کلمه کمتر و از سه هزار کلمه بیشتر باشند، خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به صورت تایپ‌شده در فایل WORD ، به همراه مشخصات (نام و نام خانوادگی، شماره ملی، دانشگاه مبدا، شماره تلفن همراه) به دبیرخانه جشنواره به نشانی اینترنتی    prabadan93@gmail.com ارسال و یا پرینت آثار خود را بهمراه سی دی فایل Word و مشخصات کامل به آدرس آبادان، ابتدای کوی ذوالفقاری، روابط عمومی ستاد دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان ارسال نمایند.
دبیر جشنواره شرجی و آیه‌های تماشا در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: در بخش عکس نیز همانند دو حوزه قبلی، موضوع آزاد است و آثار ارسالی می‌توانند سیاه و سفید و یا رنگی باشند و تنها به صورت فایل ارائه شوند.
وی ادامه داد: هر عکاس می‌تواند حداکثر پنج تک عکس ارایه دهد و فایل عکس باید در قالب فرمت JPG، با حالت رنگی RGB و ضلع بزرگ آن باید در اندازه ۱۰۰۰ پیکسل باشد. همچنین حجم فایل هر عکس نباید از ۵۰۰KB بیشتر باشد.
کایدخورده گفت: نام‎گذاری فایل عکس‌های ارسالی (شامل نام و نام‌خانوادگی صاحب اثر و شماره تلفن همراه) باید با حروف و اعداد انگلیسی انجام شود. در آیین اختتامیه به نفرات برگزیده بخش عکس نیز تندیس، لوح تقدیر و هدیه نقدی اهدا می‌شود.
وی بیان کرد: متقاضیان شرکت در بخش عکس جشنواره می‌توانند آثار خود را به صورت DVD صرفا از طریق پست پیشتاز به آدرس آبادان، ابتدای کوی ذوالفقاری، روابط عمومی ستاد دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان ارسال نمایند.
مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین از شرایط شرکت در بخش ویژه‌ جشنواره شرجی و تماشا گفت و افزود: شرکت‌کنندگان در رقابت شعر و داستان برای حضور در بخش ویژه می‌توانند یک قطعه شعر و یک داستان خود را با رعایت شرایط ذکرشده در بخش آزاد، با موضوع «بهداشت و سلامت در دفاع مقدس» به طرق یادشده به دبیرخانه ارسال کنند.
وی در همین خصوص گفت: داوری بخش ویژه به صورت مجزا انجام می‌شود و به نفرات برتر در این بخش نیز تندیس و جایزه نقدی جشنواره اهدا خواهد شد.
کایدخورده عنوان کرد: شرکت‌کنندگان باید به همراه آثار ارسالی به جشنواره گواهی اشتغال به کار یا تحصیل در دانشکده و یا دانشگاه مبدا را نیز ارسال نمایند. بدیهی است از ارسال آثاری که بدون گواهی اشتغال و یا تحصیل هستند؛ به بخش داوری معذوریم. همچنین راستی‌آزمایی صحت این موضوع که آثار متعلق به فرستنده است بعد از داوری ابتدایی توسط هیئت داوران انجام می‌شود.
وی آخرین مهلت ارسال آثار را پایان وقت اداری روز 30 آبان سال جاری اعلام کرد و افزود: آیین پایانی جشنواره، آذرماه سال 96 برگزار می‌شود.
دبیر جشنواره شرجی و آیه‌های تماشا در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندان به منظور دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پورتال دانشکده علوم پزشکی آبادان به نشانی pub.abadanums.ac.ir مراجعه کنند.