کد خبر : 37552

برگزاری هشتمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی در خوزستان

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری هشتمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی در خوزستان خبر داد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری هشتمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی در خوزستان خبر داد.
حرج چلداوی در جلسه ستاد هشتمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی اظهار کرد: هشتمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی در 6 محور در خوزستان برگزار می‌شود.
وی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند از تاریخ اول تیرماه تا سی‌ام مهرماه با مراجعه به سامانه رشد به آدرس www.roshd.ir نسبت به ثبت‌نام در این جشنواره اقدام کنند.
چلداوی با اشاره به افرادی که می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، تصریح کرد: کلیه معلمان خوزستانی، نیروهای ستادی ادارات آموزش و پرورش، مدرسان دانشگاه فرهنگیان، دانشجومعلمان و دانش‌آموزان می‌توانند با ارسال آثار و محتوای تولیدی خود در این جشنواره شرکت کنند.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: توسعه و تعمیق فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند یاددهی، یادگیری و تولید محتوای الکترونیکی، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی و پرورش توانمندی‌های معلمان، دانش‌آموزان، دانشجومعلمان و مدرسان در تولید مواد و رسانه‌های الکترونیکی یادگیری، تولید مواد و رسانه‌های یادگیری متناسب با نیاز معلمان و دانش‌آموزان و استفاده از آن‌ها در فرآیند تدریس از اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی ادامه داد: توانمندسازی مدرسه برای ایفای نقش اصلی و محوری در نیل به وضع مطلوب در تولید و بهره‌برداری از مواد و رسانه‌های یادگیری، مراکز و منابع متنوع یادگیری و ایجاد زمینه مناسب جهت تولید محتوای الکترونیکی خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
چلداوی با بیان اینکه این جشنواره در 6 محور برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: تولید درس‌افزارهای آموزشی صرفاً متناسب با موضوعات کتاب‌های درسی دوره ابتدایی، متوسطه اول و پایه دهم، تولید اجزای آموزشی، تولید نرم‌افزارهای پرورشی و قرآنی در حوزه آموزش ‌و پرورش، تولید نرم‌افزارها در حوزه تربیت‌بدنی، سلامت و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و تولید نرم‌افزارهای بازی و سرگرمی آموزشی با تأکید بر مفاهیم کتاب‌های درسی و موضوعات خاص مدارس استثنایی از محورهای مهم برگزاری این دوره از جشنواره است.