کد خبر : 21608

نماد بی فرهنگی، مسجدسلیمانی ها را متهم به بی فرهنگی کرد

|مسلم سمالی |

 بیست و یک اسفند93 را فراموش نخواهیم کرد.روزی که تیم مظلوم و بی ستاره ی نفت با یک مربی باهوش و البته سر به زیر تسلیم میلیاردرهای سرخ تهران و صد البته داور آسیایی نشد.
روزی که همه تلاش کردند زمین بخوریم اما سرانجام یک جای تقدیر هم در دقیقه ی نود و چهار به کام ما نوشته شده بود.به نام تک تک ما و  آروزیی که نگذاشتیم سرخ ها انتقام چهل و سه سال پیش را از ما بگیرند.
تیم ساده و بی آلایشمان با تمام وجود بازی کرد و حتی غش کردن های داور هم نتوانست از پایمان بیندازد.
از سوی  دیگر  نباختن  ما  به کام دوستان سرخ پوش خوش نیامد البته اگر بشود کسانی را که هیچ گاه نمی توانند الگوی اخلاقی جوانان این مرز و بوم باشند را دوست نامید که حتی تحمل دیدن تجلیل از یک پیشکسوت را هم ندارند.
کسانی که کوله باری از مشکلات اخلاقی و انضباطی بر روی شانه هایشان سنگینی می کند آنقدر به خود جرات می دهند که هر گزافی به فکر کوتاهشان می رسد از دهانشان بیرون بیاید.جوانکی که  بدرفتاری های ورزشی اش شهره ی شهر شده در کمال وقاحت هواداران پاک یک شهر را به بی فرهنگی متهم می کند. دیگر نمیدانیم از تعجب کدام انگشتمان را  به  دهان  بگیریم  وقتی کسی ما را  به بی فرهنگی متهم می کند که خودش گاو پیشانی سفید فوتبال ایران و مصداق کامل ناهنجاریهای اجتماعی در جامعه ی ورزشی کشور است.
البته زیاد هم دور از عقل نیست وقتی که مربی همین جوان هواداران را متهم به پرتاب تیرآهن و آجر و سنگ می کند.حداقل جوری حرف بزنید که افکار عمومی به سلامت عقلتان شک نکنند، آخر پرتاب تیرآهن یعنی چه!!پس چه انتظاری از شاگرد باید داشت وقتی که مرشدش یاوه پراکنی می کند.
استاد بزرگ، جمجمه کدام بازیکن شما خرد شده است؟ حداقل بگویید که ماهم در عزای این جوان فوتبالیست شریک غمتان باشیم چون شک نداریم که خرد شدن جمجمه همانا و مردن هم همانا!کاش قبل از حرف زدن کمی هم فکر می کردید که البته بنظر در مورد شما صدق نمی کند.
جای غصه اینجاست که بی نزاکتی این فوتبالیست های بظاهر محترم حد و مرزی ندارد.بازیکن پیشکسوت این تیم (البته از نظر سن و سال)با تمام گستاخی ما را لایق بازی در لیگ سه می داند.واقعا شرمنده ایم که نباختیم آقای پیشکسوت!اگر می دانستیم یک مساوی آنقدر برای شما دردناک است خودمان دودستی بازی را به شما واگذار میکردیم که از فشارش وادار به گفتن مهملات نشوید و مجبور نشوید تمام مرزهای ادب و نزاکت را زیر پا بگذارید و مردم یک شهر را لایق بازی هفت سنگ بدانید.
آقای پیشکسوت شما که به باختن عادت دارید پس این همه آشفته حالی از چه داری؟
و بگذریم از گفته های دروازه بان این تیم که خودش طوماری از گره های ناگشوده اخلاقی و حاشیه های کودکانه دارد.
اما جای دردآور داستان که برای شما مایه شرمندگیست استقبالی بود که جوانان همین شهر به  قول شما بی فرهنگ از شما داشتند و عکسهای یادگاریشان با شما را به رخ همدیگر می کشیدند.و چقدر ساده اند مردمان این شهر.
در پایان می خواهم از طرف مردم این شهر از شما عذرخواهی کنم!بخاطر سرعت پایین اینترنت که به شما اجازه نداد به جلف بازی های اینستاگرامیتان بپردازید و عذر خواهی کنم بساط شب نشینی و قلیان که صدالبته شما عادت دارید برایتان فراهم نکردیم.
و البته یک پیشنهاد از یک شهروند معمولی به این هموطن عزیز به دست اندرکاران باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس ،یا واژه ی فرهنگی را از نام این باشگاه بزرگ بردارید یا از این به بعد در کنار تمرینات  فوق حرفه ای تاکتیکی تان کمی هم ادب را به برخی از بازیکنانتان بیاموزید باشد که پند گیرند.