کد خبر : 20294

كدام شهرها رقيب اهواز در طرح پایتخت کتاب ایران هستند؟

نشست هم‌اندیشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با آیت‌الله سيد علي شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پیرامون طرح پایتخت کتاب ایران برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با آیت‌الله سيد علي شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پیرامون طرح پایتخت کتاب ایران برگزار شد.
 همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این نشست گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراخوانی تحت عنوان انتخاب پایتخت کتاب ایران را به همه شهرها ارسال کرد تا هر شهر امکان شرکت در این رقابت را داشته باشد، اعلام آمادگی کند و در همین زمينه اهواز آمادگی خود را اعلام کرد و طرح‌های خود را ارايه داد.
وی افزود: در این مدت با سازمان‌ها و نهادها و ارگان‌های مختلف طرح و ایده‌های خلاقانه‌ای را انجام دادیم و این طرح‌ها را به دبیرخانه انتخاب پایتخت کتاب ایران ارسال کردیم.
قنواتی ادامه داد: خوشبختانه اهواز در میان 50 شهری که به مرحله نهایی رسیده‌اند بین سه شهر برتر قرار دارد و با شهرهای نیشابور، گنبدکاووس و یزد رقابت دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: توجه ما در این طرح بیشتر به سمت کودکان، زنان خانه‌دار و قشر آسیب‌پذیر جامعه معطوف شده است و سعی کردیم از ظرفیت‌های متنوع استان مثل هنرمندان و ورزشکاران برای ایجاد انگیزه و علاقه به کتاب و کتابخوانی استفاده کنیم.
وی افزود: هماهنگی با صدا و سیما جهت دعوت از نویسندگان برای معرفی کتاب‌های خود، برگزاری جایزه کتاب سال استان، برگزاری جایزه ادبی مکتب جنوب ، هماهنگی با شهرداری جهت انتخاب یک پارک به عنوان پارک کتاب و یا نامگذاری یک میدان به نام میدان کتاب و... از جمله کارهایی است که تاکنون انجام شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان خواستار حمایت آیت‌الله شفیعی از این طرح شد.
آیت‌الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، نیز ضمن حمایت از این طرح گفت: این اقدام، اقدام بسیار مبارکی است به شرطی که استمرار داشته باشد و این فعالیت‌ها هر ساله و به صورت مداوم صورت بگیرد.
در پایان شفیعی دست نوشته‌ای به عنوان حمایت از برگزاری این طرح در شهرستان اهواز تقدیم کردند که به دبیرخانه اجرایی طرح پایتخت کتاب ارسال شد