خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر : 8405
Share
شهردار اهواز:

استفاده از ظرفیت منطقه آزاد اروند در ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز

شهردار اهواز گفت: سرمایه‌گذاران اصیل و ارزشمند اهوازی برای کمک به سیستم حمل و نقل عمومی ورود کنند و از ظرفیت منطقه آزاد اروند برای سرمایه گذاری و خرید تاکسی استفاده شود.یک حمل و نقل عمومی خوب در دنیا باید

شهردار اهواز گفت: سرمایه‌گذاران اصیل و ارزشمند اهوازی برای کمک به سیستم حمل و نقل عمومی ورود کنند و از ظرفیت منطقه آزاد اروند برای سرمایه گذاری و خرید تاکسی استفاده شود.
 سید خلف موسوی مراسم در ورود 9 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اهواز برگزار شد اظهار کرد: یک حمل و نقل عمومی خوب در دنیا باید به این سه سئوال باید پاسخ دهد که برای شهروندی که می‌خواهد در شهر تردد کند رفت و آمد وی با چه وسیله‌ای، چه قیمتی و چه مدت زمانی باشد.
وی ادامه داد: اگر به این سه سئوال یک پاسخ خوب و قابل قبول داده شود به این معنی است که یک سیستم حمل ونقل عمومی خوب داریم.
شهردار اهواز با بیان اینکه یک شهروند باید برای رفت و آمد در شهر قدرت انتخاب داشته باشد تصریح کرد: معمولا در کشورهای پیشرفته که در زمینه سیستم حمل و نقل خوب کار می‌کنند پاسخ به این سوالات برای مردم حل است در حالی که ما با یک سیستم حمل و نقل خوب فاصله داریم.
وی خاطرنشان کرد: امسال که توسط مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است باید مشکلات حمل و نقل عمومی با یک مدیریت جهادی حل و گام‌های خوبی در این جهت برداشته شود.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر 345 اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز وجود دارد عنوان کرد: کلانشهر اهواز به یک‌هزار و 200 اتوبوس برای تردد مردم نیاز دارد بنابراین حدود 850 اتوبوس کم داریم.

وی اضافه کرد: همچنین در تاکسیرانی حدود 500 تاکسی ویژه و نزدیک به 4 هزار تاکسی ساماندهی شده داریم و 2 تا 3 هزار تاکسی کم داریم.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه راه اندازی قطار شهری بخش عمده‌ای از مشکلات حمل و نقل شهری را در اهواز حل می‌کند اذعان کرد: 75 درصد از حمل و نقل شهری باید از طریق اتوبوس، تاکسی و قطار شهری حل کنیم و 25 درصد باقیمانده نیز از طریق خودروهای شخصی باشد.

وی به ظرفیت منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: از سرمایه گذاران اصیل و ارزشمند اهوازی دعوت می‌کنیم که به خاطر تعصب به شهر خود برای کمک به سیستم حمل و نقل عمومی ورود کنند و از ظرفیت منطقه آزاد اروند برای سرمایه گذاری و خرید تاکسی استفاده کنند.

موسوی افزود: این سرمایه گذاران با وراد کردن تاکسی از منطقه آزاد اروند به میزان توان و سرمایه خود و سپردن آن‌ها به راننده‌ها می‌توانند به سیستم حمل و نقل عمومی کمک کنند و خودشان نیز سود لازم را ببرند.

وی خاطرنشان کرد: قبلا دو مصوبه شورای شهر اهواز به فرمانداری در زمینه تعدیل نرخ اتوبوس‌ها و تاکسی فرستاده بود که با آن مخالفت شده است که بهتر است در این زمینه بررسی بیشتری شود.
شهردار اهواز ادامه داد: 175 اتوبوس خصوصی در سطح شهر داریم که به دلیل پایین بودن نرخ کرایه اتوبوس‌ها دیگر توان ادامه کار را ندارند.
وی اظهار کرد: اگر بخواهیم تاکسی خارجی از منطقه آزاد وارد کنیم این ماشین‌ها قیمت بالایی دارند بنابراین باید کسی که این تاکسی را می‌خرد کرایه‌ای متفاوت دریافت کند.
موسوی با بیان اینکه هرچه حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم به نفع شهر است تصریح کرد: با توجه به اینکه به فصل گرما نزدیک شده‌ایم باید اتوبوس‌هایی که اضافه می‌شود مجهز به سیستم برودتی باشند.
وی با بیان اینکه سیستم حمل و نقل ما در اهواز با نرم‌های معمولی فاصله دارد گفت: ورود این 9 دستگاه اتوبوس به سیستم ناوگان حمل ونقل عمومی اهواز با اعتبار 4 میلیارد تومان اولین گام برای تجهیز این ناوگان است و 40 اتوبوس دیگر نیزدر راه داریم.
شهردار اهواز اضافه کرد: اگر بخواهیم 200 اتوبوس دیگر اضافه کنیم باید 100 میلیارد تومان هزینه کنیم که برای این کار نیاز به ورود بخش خصوصی است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.