خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر : 8390
Share
مدیر بازیافت سازمان پسماند شهرداري اهواز گفت:

زباله‌دزدها نمي‌گذارند زباله‌هاي اهواز تفكيك شوند!

با توجه به شرایط موجود بنا است از راهکارهای دیگر مانند توزیع کیسه زباله به جای مخزن در میان خانه‌ها استفاده کرد؛ طرحی که در منطقه 8 اهواز به خوبی جواب داده است. همچنین مردم می‌توانند پسماندهای خشک خود را جمع‌آوری و به کانکس‌های مستقر سازمان در سطح شهر تحویل دهند

مدیر بازیافت سازمان پسماند شهرداري اهواز گفت: زباله‌دزدها مانع از توزیع مخزن تفکیک زباله در شهر شده‌اند.
محمدمسعود طاهرپور درباره طرح تفکیک زباله خشک و تر اظهار کرد: از آن جایی که طرح توزیع مخزن (سطل‌های مخصوص زباله خشک) و تفکیک زباله در مبدا نیرو و هزینه زیادی می‌طلبد، این طرح به بخش خصوصي سپرده می‌شود که در این راستا پیمانکار مخازنی را به قیمت‌های 16 تا 20 هزار تومان خریداری کرده و در بین منازل توزیع مي‌كند و سپس این مخازن هر 24 ساعت توسط نیروهای تحت استخدام پیمانکار تخلیه شده و سود حاصل از آنها به پیمانکار می‌رسد.
وی ادامه داد: طرح تفکیک زباله در مناطق 2 و 4 اهواز انجام گرفت و مخزن‌ها در بین منازل و مجتمع‌های مسکونی توزیع شد اما زباله‌دزدهایی که اقدام به جمع‌آوری و دپوی این زباله‌ها می کنند مانع از ادامه طرح شدند.
مدیر بازیافت سازمان پسماند شهرداري اهواز عنوان کرد: سال گذشته 7 انبار از انبارهای غيرقانوني دپوی ضایعات تعطیل شد اما این تعداد در مقایسه با تعداد زیاد انبارها نتیجه‌ای در بر نداشت و از آن جایی که پیمانکار با وجود این تعداد زباله‌دزد دچار ضرر شده بود، مخزن‌ها را از منطقه 2 جمع آوری کرد.
طاهرپور برخورد با زباله‌دزدها را از برنامه‌های بلندمدت سازمان بازیافت نام برد و گفت: باید در این راستا همکاری را با بخش اجرايیات شهر بیشتر كنيم. یکی از دلایلی که طرح توزیع مخزن تفکیک زباله در تهران جواب داده است اما در اهواز نه، وجود تعداد زیاد انبارها و دزدان زباله در اهواز است.
وی گفت: با توجه به شرایط موجود بنا است از راهکارهای دیگر مانند توزیع کیسه زباله به جای مخزن در میان خانه‌ها استفاده کرد؛ طرحی که در منطقه 8 اهواز به خوبی جواب داده است. همچنین مردم می‌توانند پسماندهای خشک خود را جمع‌آوری و به کانکس‌های مستقر سازمان در سطح شهر تحویل دهند و در ازای آن جایزه دریافت کنند.
طاهرپور با اشاره به این که جای گذاری کانکس‌ها در حال حاضر مناسب نبوده و مردم استقبال خوبی از آنها نکرده‌اند، گفت: تا کنون شهرداری اجازه استقرار کانکس‌ها را در خیابان‌های اصلی نداده است اما بنا است به زودی این طرح در خیابان‌های اصلی و با دسترسی آسان‌تر اجرا شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.