خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر : 8373
Share

عدم تحقق اعتبار 30 میلیارد ریالی ساخت قرنطینه گوزن‌های زرد کرخه

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از عدم تحقق اعتبار 30 میلیارد ریالی ساخت قرنطینه گوزن زرد ایرانی در سایت حفاظت شده کرخه خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از عدم تحقق اعتبار 30 میلیارد ریالی ساخت قرنطینه گوزن زرد ایرانی در سایت حفاظت شده کرخه خبر داد.
احمد لاهیجان‌زاده  اظهار کرد: بار دیگر مانند سال گذشته احتمال طغیان آفت و بیماری میاز در گوزن زرد ایرانی وجود دارد و باید در این زمینه هشدارهای صادر شده را جدی گرفت.
وی با اشاره به تعداد گوزن باقیمانده در سایت کرخه افزود: در سایت کرخه تنها 16 رأس گوزن باقیمانده است و این تعداد کم گوزن زرد تحمل بیماری مجدد میاز را ندارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه آب و هوا در طغیان و یا عدم طغیان این بیماری تاثیر بسزایی دارد، تاکید کرد: باید توجه داشت یکی از عوامل این بیماری مگس میاز است و این بیماری در گوزن زرد دلایل دیگری نیز دارد که باید این عوامل نیز کنترل شود.
لاهیجان‌زاده با اشاره به عوامل دیگر این بیماری خاطر نشان کرد: کم آب شدن رودخانه کرخه باعث شده تا گوزنها بیشتر در مقابل مگس میاز آسیب‌پذیرتر شوند و در این زمینه باید کوشید تا آب بیشتری به سایت نگهداری گوزن‌ها جریان یابد.
این مسئول بیان کرد: در سال گذشته برای رفع مشکلات موجود در سایت کرخه 30 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد ولی در این زمینه هیچ اعتباری تخصیص پیدا نکرد و این مسئله در سال‌جاری این گونه کم‌یاب را تهدید می‌کند.
وی گفت: باید ساختمان قرنطینه در این سایت احداث و تجهیز شود و در این زمینه با کمبود شدید اعتبار مواجه هستیم و باید در این بخش به اداره کل حفاظت محیط زیست کمک جدی شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.