خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر : 8366
Share

حیدری:بسیج امکانات برای ثبت جهانی عرصه شوش

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از بسیج امکانات و اعتبارات برای ثبت جهانی عرصه شهر تاریخی شوش خبر داد و گفت: از همه امکانات استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از بسیج امکانات و اعتبارات برای ثبت جهانی عرصه شهر تاریخی شوش خبر داد و گفت: از همه امکانات استفاده خواهیم کرد.
افشین حیدری اظهار کرد: از همه امکانات موجود در خوزستان برای تدوین سریع پرونده ثبت جهانی شوش استفاده خواهیم کرد و در این زمینه هیچ کمبودی وجود ندارد.
وی افزود: توجه ویژه به شهر شوش در ماه‌های گذشته بسیار خوب بوده است تا حدی که دو بار از این شهر بازدید به عمل آمده است و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در راستای تدوین پرونده ثبت جهانی این شهر در حال فعالیت و تردد به این شهر هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای شهر شوش گفت: در سال مالی 92 اعتبارات در نظر گرفته شده برای شهر شوش نسبت به سال 91 بیش از پنج برابر شده بود و این روند افزایش اعتبارات در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت.
وی افزود: اهتمام ویژه برای تدوین پرونده‌ای کامل و بدون نقص برای عرصه شهر شوش از اولویت‌های اساسی میراث فرهنگی خوزستان است و در این بین از همه امکانات استانی استفاده خواهیم کرد.
حیدری تاکید کرد: با ثبت جهانی عرصه شوش استان خوزستان به معدود استان‌هایی که سه اثر ثبت جهانی دارند تبدیل خواهد شد و این مسئله باعث می‌شود تا توجهات به آثار تاریخی خوزستان و گردشگری در این استان افزایش یابد و توریست‌های خارجی به این شهر سفر کنند.
وی افزود: همزمان با تلاش برای تدوین پرونده ثبت جهانی شوش می‌کوشیم تا زیرساخت‌های مورد نیاز برای گردشگری این شهر بزرگ را فراهم کنیم و در این زمینه از همه توان سرمایه‌گذاران استان استفاده می‌کنیم و در راستای فراهم کردن زمینه فعالیت برای این گروه از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.