خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر : 8348
Share
استاندار خوزستان گفت:

زمان دسترسی به مواد مخدر در خوزستان 15 دقیقه است

استاندار خوزستان گفت: زمان دسترسی به مواد مخدر در استان 15 دقیقه است و این امر ناشی از دسترسی سریع مردم به فروشندگان مواد مخدر است.مشکل اعتیاد علاوه بر صیانت استانی نیازمند حمایت ملی است؛ همان طور که وقتی اشغال در منطقه ای با بحران رو به رو می شود، دولت در جهت حل آن اقدام می کند، بنابراین هر جایی که مشکلات زیاد است، باید توجه بیشتری به آن شود.مرزی بودن استان از جمله دلایل اصلی دسترسی بیشتر مردم آن به مواد مخدر است به همین علت باید مرزبانی های خوزستان به طور تخصصی تقویت شوند.

استاندار خوزستان گفت: زمان دسترسی به مواد مخدر در استان 15 دقیقه است و این امر ناشی از دسترسی سریع مردم به فروشندگان مواد مخدر است.
عبدالحسن مقتدایی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که روز گذشته (25 فروردین ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: جغرافیا، فرهنگ، صنعتی، سنتی بودن، در مسیر ترانزیت قرار گرفتن از جمله شاخص هایی است که زمینه های اعتیاد را در منطقه ایجاد می کند.
وی افزود: مشکل اعتیاد علاوه بر صیانت استانی نیازمند حمایت ملی است؛ همان طور که وقتی اشغال در منطقه ای با بحران رو به رو می شود، دولت در جهت حل آن اقدام می کند، بنابراین هر جایی که مشکلات زیاد است، باید توجه بیشتری به آن شود.
استاندار خوزستان بیان کرد: مرزی بودن استان از جمله دلایل اصلی دسترسی بیشتر مردم آن به مواد مخدر است به همین علت باید مرزبانی های خوزستان به طور تخصصی تقویت شوند.
مقتدایی با بیان این که خوزستان در مقایسه با سایر استان ها شرایط متفاوتی دارد، اظهار کرد: خوزستان، استانی صنعتی است، پول و فرصت شغلی زیادی دارد اما مردم آن فقیراند. با این حال گرایش اقشار فقیر به مواد مخدر بیشتر است.
وی با اشاره به این که پیشگیری از گرایش به مواد مخدر نیازمند کار پژوهشی است، خاطرنشان کرد: بهترین پیشنهاد این است که خوزستان به عنوان پایلوت در این زمینه قرار گیرد و مانورهای پیشگیری از اعتیاد در آن اجرا شود.
استاندار خوزستان اظهار کرد: برای جلوگیری از آلودگی بیشتر به مواد مخدر و درمان معتادان باید هزینه هایی را برای آموزش، تجهیز مرزها و گلوگاه های استان صرف کنیم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.