خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر : 8346
Share
اسحاقی خبر داد:

برگزاری مانور مبارزه با مواد مخدر در هفته نخست اردیبهشت

مانور مبارزه با مواد مخدر، 6 تا 10 اردیبهشت ماه در استان برگزار می شود.عملکرد اجرایی حوزه مبارزه با مواد مخدر سال گذشته در مقایسه با سال 91، 30 درصد افزایش یافته است. این افزایش عملکرد حاصل هدایت و کنترل ستادی در زمان های مقرر و انجام مأموریت های مداوم می باشد.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: مانور مبارزه با مواد مخدر، 6 تا 10 اردیبهشت ماه در استان برگزار می شود.
سردار محمدرضا اسحاقی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که روز گذشته (25 فروردین ماه) در محل استانداری برگزار شد، عنوان کرد: عملکرد اجرایی حوزه مبارزه با مواد مخدر سال گذشته در مقایسه با سال 91، 30 درصد افزایش یافته است. این افزایش عملکرد حاصل هدایت و کنترل ستادی در زمان های مقرر و انجام مأموریت های مداوم می باشد.
وی افزود: سال گذشته 5 هزار و 262 کیلو و 207 گرم مواد مخدر در استان کشف شد. این در حالی است که در سال 92، 4 هزار و 123 کیلو و 169 گرم مواد مخدر کشف شده بود.
فرمانده نیروی انتظامی خوزستان بیان کرد: سال گذشته مانور مبارزه با مخدر با حضور 37 دستگاه دولتی و 17 دستگاه غیردولتی از ابتدای بهمن ماه با محوریت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر برگزار شد. به دنبال این امر امسال نیز برنامه ای با این محور برگزار می شود.
اسحاقی تصریح کرد: آگاهی بخشی از جمله مهمترین موارد مبارزه با مواد مخدر است که با استفاده از رسانه در جهت تحقق آن اقدام شد.
وی خاطرنشان کرد: به طور کلی اجتماعی کردن مبارزه مواد مخدر، درمان و مقابله، تشدید فعالیت های درمانی و کاهش آسیب، جمع آوری معتادان، مبارزه با قاچاقچیان، خرده فروشان و تهیه کنندگان مواد مخدر، برای جلوگیری و تغییر الگوی مصرف مواد مخدر پرخطر در این برنامه مورد نظر است.
فرمانده نیروی انتظامی خوزستان اظهار کرد: در مانور بهمن ماه سال گذشته با تشکیل کارگروه های آموزشی پیشگیری از اعتیادف آموزش و پرورش والدین را به جای دانش آموزان آموزش داد. این امر یکی از موارد مهمی بود که در افزایش سطح مسئولیت و آگاهی والدین نسبت به فرزندان خود شد.
اسحاقی بیان کرد: همچنین سازمان تبلیغات اسلامی هزار روحانی را به صورت حضوری و غیرحضوری آموزش و به مناطق استان جهت آموزش مردم در مساجد اعزام کرد. برگزاری نمایش های خیابانی و مسابقات ورزشی برای بهبود یافتگان از جمله اقدامات دیگر در این راستا بود.
وی یادآور شد: خوشبختانه تا پایان هفته مبارزه با مواد مخدر 800 کیلوگرم مواد مخدر امحاء شد.
فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 317 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که عموما از خرده فروشان گرفته شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.