خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر : 8343
Share
عضو شورای اسلامی شهر گفت:

کیف قاپی رتبه اول آسیب های اجتماعی در اهواز را دارد

جرایمی مانند سرقت محتویات داخل اتومبیل، اعتیاد و مصرف تفننی مواد مخدر، ایجاد مزاحمت برای نوامیس در محله‌ها، ترک تحصیل دانش آموزان و خرید و فروش مواد مخدر از دیگر آسیب‌های اهواز از سوی شهروندان عنوان شده است. از آنجایی که خوزستان پنجمین استان پرجمعیت کشور

عضو شورای شهر اهواز خواستار تنظیم برنامه‌های فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و در نتیجه کاهش آسیب‌های روانی شد.
سید مهدی آلبوشوکه در سی و پنجمین جلسه شورای شهر اهواز که عصر امروز در ساختمان شورا برگزار شد اظهار کرد: خوزستان از جمله استان‌هایی است که در طول هشت سال دفاع مقدس دچار آسیب‌ها و خسارات فراوانی شد.
وی ادامه داد: اشغال طولانی مدت برخی از مناطق استان، موشک باران دائمی برخی از شهر‌ها و حملات هوایی و زمینی به شهرهای دزفول، بستان، هویزه، اهواز و... باعث آسیب‌های فراوان به سرمایه‌های طبیعی و انسانی و زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن شد.
عضو شورای شهر اهواز خاطر نشان کرد: تنوع قومیتی جمعیت خوزستان یکی از ویژگی‌های این استان است که از جهاتی آن را متمایز و خاص کرده است.
وی عنوان کرد: در سال 91 نرخ مشارکت اقتصادی استان 9. 33 و نرخ بیکاری استان 5. 12 درصد اعلام شده است.
آلبوشوکه با بیان اینکه پژوهشی با عنوان شناسایی آسیب‌های اجتماعی کلانشهر اهواز به تفکیک نواحی 33 گانه شهرداری اهواز انجام شده است تصریح کرد: در این نظرسنجی شهروندان اهوازی بیشترین میزان شیوع جرایم و آسیب‌ها در کلانشهر اهواز را کیف قاپی، مصرف سیگار بین نوجوانان، قلیان، تجمع افراد و جوانان بیکار و سرقت از منازل بیان کرده‌اند.
وی ادامه داد: جرایمی مانند سرقت محتویات داخل اتومبیل، اعتیاد و مصرف تفننی مواد مخدر، ایجاد مزاحمت برای نوامیس در محله‌ها، ترک تحصیل دانش آموزان و خرید و فروش مواد مخدر از دیگر آسیب‌های اهواز از سوی شهروندان عنوان شده است.
عضو شورای شهر اهواز اذعان کرد: از آنجایی که خوزستان پنجمین استان پرجمعیت کشور و دارای منابع غنی، نفت و گاز است این استان را به یک قطب مهم اقتصادی تبدیل کرده است.
وی اضافه کرد: از مدیران، برنامه‌ریزان و سیاستگذاران اجتماعی استان انتظار می‌رود نسبت به مطالعه و شناخت آسیب‌های اجتماعی استان، بازنگری در راهبرد‌ها و نظارت بر اجرای آن‌ها، تربیت نیروی آموزش دیده و استفاده از نیروهای مددکار زمینه تحقق راهبردهای فرهنگی را فراهم سازد.
آلبوشوکه افزود: این مسائل باعث می‌شود آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد چرا که آسیب‌های اجتماعی در ساکنان این استان با آسیب‌های روانی آنان ارتباط دارد بنابراین باید برنامه‌های فرهنگی مناسب برای آن‌ها تنظیم شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.